همایش بین المللی هورامان در تیرماه میزبان دانشگاه رازی در کرمانشاه است


ساعت: 21:05
تاریخ انتشار: 1401/02/20
کد خبر: 1837896

نادر نادری گفت: کنفرانس بین المللی هورامان; ثبت جهانی، فرهنگ و توسعه پایدار در تیرماه 1401 به میزبانی دانشگاه رازی برگزار می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نادر نادری در گفت و گو با خبرنگار مرصادنیوز گفت: «ثبت نام جهانی، فرهنگ و توسعه پایدار» بیست و پنجم و بیست و ششم تیرماه 1401 به میزبانی دانشگاه رازی برگزار می شود و کشورهای مختلف برای حضور در آن اعلام آمادگی کرده اند.

وی افزود: کنفرانس بین المللی هورامان؛ ثبت جهانی، فرهنگ و توسعه پایدار “با موضوعاتی مانند باستان شناسی، تاریخ، صنایع دستی و میراث فرهنگی”، ادبیات، زبان ها و گویش های محلی”، جغرافیا، محیط زیست و گردشگری”، جامعه شناسی، دین و هنر، «اقتصاد»، «کارآفرینی، اشتغال و توسعه پایدار» و «معماری، شهرسازی و مرمت».

راه اندازی سایت کنفرانس بین المللی هورامان توسط نادری ثبت جهانی، فرهنگ و توسعه پایدار «به نشانی:» hamayesh.razi.ac.ir/hawraman «و گفت: علاقه مندان به شرکت در این همایش تا تاریخ 31 خرداد 1401 فرصت دارند گزارش خود را به دبیرخانه همایش ارسال کنند.

با اشاره به همکاری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در برگزاری همایش بین المللی هورامان؛ ثبت جهانی، فرهنگ و توسعه پایدار» بیان می کند: از برنامه های جانبی همایش بین المللی هورامان؛ ثبت جهانی، فرهنگ و توسعه پایدار » می توان به ایجاد نمایشگاه هایی در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی کرمانشاه واقع در پارک شاهد با غرفه های مختلف صنایع دستی، موسیقی و …، برگزاری مسابقات محلی و منطقه ای، تور هورامان اشاره کرد.

دبیر علمی همایش بین المللی هورامان; ثبت جهانی، فرهنگ و توسعه پایدار «با اشاره به ثبت منظر فرهنگی هورامان/ اورامانات به عنوان بیست و ششمین میراث جهانی یونسکو ایران، می گوید: 60 درصد منظر فرهنگی هورامان در استان کرمانشاه، 30 درصد در استان کرمانشاه، کردستان و 10 درصد از آن. در حلبچه عراق واقع شده است.

نادری اهمیت برگزاری همایش بین المللی هورامان را برشمرد. وی گفت: ثبت جهانی، فرهنگ و توسعه پایدار.

وی افزود: با توجه به نامگذاری شعار سال، بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری، دانشمندان باید به همایش بین المللی هورامان نگاه کنند. ثبت جهانی، فرهنگ سازی و توسعه پایدار با بهره گیری از نظرات کارشناسان، تمامی ظرفیت های موجود را تحت الشعاع قرار داده و از آن استفاده می کند.




15fed430 495b 4c0c 9ec3 968042c6e41c خبر خاکستری



انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید