پوستر بیستمین اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی رونمایی شد


با حضور نماینده ولی فقیه و استاندار گیلان؛

پوستر بیستمین اجلاس بین المللی پیرغلامان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) تحت عنوان ” گیلانِ حسین بن علی” با حضور آیت الله فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان و دکتر عباسی نماینده عالی دولت در استان رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری موج گیلان، اسدالله عباسی، استاندار گیلان عصر امروز (پنجشنبه) در این آئین با تبریک فرارسیدن هفته وحدت ، از اتخاذ تدابیر لازم برای برگزاری بیستمین اجلاس بین المللی پیرغلامان و خادمان حسینی در استان، با دعوت از 700 مداح و ذاکر پیشکسوت اهل بیت از استانهای مختلف و برخی کشورهای اسلامی منطقه خبر داد.

بیستمین اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی

عباسی افزود: در این  اجلاس که از روز سه شنبه 11 مهرماه همزمان با ولادت باسعادت پیامبر مهربانی حضرت محمد مصطفی(ص) بطور رسمی آغاز می شود و تا روز پنج شنبه 13 مهرماه تداوم می یابد، برنامه های فرهنگی و مذهبی متعددی پیش بینی شده تا اثری ماندگار در بستر همت مردم ولایتمدار گیلان برجای بماند.

بیستمین اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی

استاندار گیلان در همین راستا با بیان اینکه مراسم افتتاحیه  این اجلاس بین المللی روز سه شنبه 11 مهر ماه در محل مجتمع فرهنگی – رفاهی زیباکنار رشت برگزار خواهد شد، افزود: روز چهارشنبه نیز برنامه های متنوع فرهنگی و مذهبی با مشارکت برخی از پیرغلامان اهل بیت عصمت و طهارت در مرکز استان و برخی از شهرستانهای گیلان برگزار می شود و صبح روز پنج شنبه هم یادواره مداحان شهید گیلان با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری در محل گلزار شهدای رشت پیش بینی شده است.

 نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت نیز در این آیین بر لزوم بهره گیری از مجموع توانمندی های بالقوه  فرهنگی و مذهبی این استان ولایتمدار برای برگزاری بیستمین اجلاس بین المللی پیرغلامان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام تاکید کرد و افزود: این اجلاس فرصتی ست تا در بستر مولفه های فرهنگی و مذهبی این دیار که از پیشگامان تمسک به سیره ی آل الله به شمار می آیند، کاری ماندگار برای آینده خلق شود.

بیستمین اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی

آیت الله رسول فلاحتی بیان کرد: حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام مرکز ثقل ارادت پیرغلامان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام به شمار می رود و بی شک سید الشهداء کمک خواهد کرد تا مخلصان این راه، در روند برپایی بیستمین اجلاس بین المللی پیرغلامان اهل بیت عصمت و طهارت سربلند بیرون آیند.

بیستمین اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی

مدیرکل صداوسیمای مرکز گیلان و مدیرکل فرهنگی اجتماعی استانداری گیلان نیز در این آیین هریک گزارشی از روند میزبانی از پیرغلامان اهل بیت عصمت و طهارت در اجلاس بیستم ارایه دادند.

 




آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف


دیدگاهتان را بنویسید