احمد جولی دبیر جشنواره بین المللی نمایش های آیینی و سنتی شد


ساعت: 12:34
تاریخ انتشار: 1301/09/28
کد خبر: 1918871

مدیرکل هنرهای نمایشی طی حکمی احمد جولایی مدرس و کارشناس تئاتر را به عنوان دبیر بیست و یکمین جشنواره بین المللی نمایش های آیینی و سنتی منصوب کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی اداره کل هنرهای دراماتیک، کاظم نظری مدیرکل هنرهای دراماتیک طی حکمی احمد جولی مدرس و پژوهشگر تئاتر را به عنوان دبیر بیست و یکمین جشنواره بین المللی نمایش های آیینی و سنتی منصوب کرد.

متن این تعریف به شرح زیر است:

«آقای احمد جولایی

با عرض سلام و احترام

نمایش های آیینی و سنتی یکی از سرمایه های گرانبهای فرهنگی ایران اسلامی و یکی از گنجینه های گرانبهای هنری جهان است. حفظ، صیانت و ترویج این گونه های ارزشمند و نوسازی نگاه و رویکرد به این عرصه از وظایف مهم همه علاقمندان به فرهنگ و هنر کشور است.
جشنواره بین المللی نمایش های آیینی و سنتی به عنوان بزرگترین گردهمایی اصحاب نمایش های ایران، فرصت مغتنمی برای پویایی هر چه بیشتر این تیپ های هنری است.

با این تصمیم به عنوان دبیر بیست و یکمین جشنواره بین المللی نمایش های آیینی و فولکلور منصوب می شوید. امیدوارم در سایه الطاف الهی با بهره گیری از تجربیات ارزنده ادوار گذشته و پیشکسوتان و اساتید و صاحب نظران این حوزه و با عنایت ویژه به رویکردهای پژوهشی و علمی در ارتقاء و ارتقاء موفق و سربلند باشید. وضعیت در این رویداد هنری

احمد جولایی متولد 1335 در شهر بوشهر، دارای مدرک کارشناسی ارشد بازیگری و کارگردانی و دکترای مطالعات هنر از دانشگاه مسلمان هند است.

به عنوان یکی از اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر، مدیر و موسس گروه تئاتر در مقاطع مختلف دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر، تدریس در دانشگاه سوره و دانشکده هنر و معماری تهران از جمله از دیگر فعالیت های این پژوهشگر و مدرس تئاتر .

حضور وی به عنوان مدرس و مشاور در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد منجر به نگارش نزدیک به هفتاد پایان نامه دانشگاهی شده و به همین دلیل به عنوان پدر تئاتر علمی در جنوب ایران شناخته می شود.

دبیر اجرایی کنگره رئیسعلی دلواری در سال 1372، مدیر کل و دبیر جشنواره بین المللی فیلم رشد از سال 1383 به بعد، مؤسس دانشکده هنر و معماری شهر برازجان، سخنرانی و ارائه مقاله در سمینارهای بین المللی تاجیکستان ، هند و افغانستان و …، طراحی اولین جشنواره سراسری تئاتر دانشجویی کشور در دانشگاه آزاد بوشهر در سال 1372 از جایگاه های برجسته این محقق و استاد دانشگاه است.

«ارزش ادبی نسخه‌های تعزیه ایرانی»، «توانایی‌های نمایشی ادبیات قدیم فارسی»، «جربزه شاهنامه درام» و کتاب 5 جلدی «درام مدرن عربی» از جمله آثار این هنرمند در زمینه نمایشنامه است. مطالعات.

دیدگاهتان را بنویسید