نمایش 14 نمایش در آخرین روز تعطیلات آیینی و سنتی

ساعت: 10:17
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۰
کد خبر: 1791135

همزمان با آخرین روز از بیستمین جشنواره نمایش های آیینی و سنتی، 14 اثر نمایشی در دو مرحله پذیرای بازدید عموم خواهد بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ 5 نمایش در بخش صحنه و 9 اثر در عرصه امروز (شنبه 20 آذرماه) در پنجمین و آخرین روز از بیستمین جشنواره نمایش های آیینی و سنتی برای بازدید عموم آزاد است.

اکران مظفری به تصویرگری عسگر گروسی و وحید نفر از تهران ساعت 15، اکران توراندخت اثر برتولت برشت و مرتضی برزگرزادگان از تهران ساعت 16 آقای هاشمی، فیلمنامه و کارگردانی علی عامل هاشمی ساعت 18 تهران و نمایش ایوب خان به نویسندگی و نویسندگی امیر دژاکام تهرانی ساعت 19 به صورت آنلاین از شبکه نمایش و تلویزیون ایران پخش می شود و به صورت 24 ساعته پخش می شود. تماشای این برنامه ها برای علاقمندان به صورت رایگان امکان پذیر است.

همچنین در روز نمایش آیین چوب بازی به نویسندگی رضا رفیعی و کار پروانه شیبانی از یاسوج در ساعت 15:30 به مدت 20 دقیقه با شبیه سازی نبرد شورشی توسط امیر سلیمانی مقدم از تهران در 16 دقیقه. 60 دقیقه دهقان از کرج ساعت 17:30 به مدت 40 دقیقه در منطقه فرهنگی هنری رودکی اجرا می شود.

در پنجمین روز تماشاخانه سنگلج از ساعت 18:30 الی 20 میزبان راوی فرامرزنامه کار داوود معینی کیا از تهران، خیمه دربار سلیم خان کار حسین ربیعی از تهران، موسیقی عاشیق کار جبار یوسفی است. از تهران و سیاه بازی مبارک کار حمید مرادی و هادی شیرمحمدی اهل تهران است.

بر این اساس نمایش «آیین شوم» نوشته رضا رفیعی و اثر پروانه شیبانی ساعت 11 در ایستگاه مترو تئاترشهر و ساعت 16:30 در ایستگاه مترو جهاد اجرا می شود.

جشنواره هنرهای نمایشی آیینی و سنتی در سال 1368 با همت تعدادی از هنرمندان و فعالان این عرصه به منظور حفظ، معرفی، توسعه و اشاعه هنرهای نمایشی آیینی و سنتی تأسیس شد. رویدادی که هرساله در اولین گام ها و دو سال چهارمین دوره برگزار می شود و توانسته بخش مهمی از آیینه ها و سنت های تئاتر ایران را برای معرفی هنرمندان پیشکسوت و فعالان جوان عرصه تئاتر و تئاتر ایران برای مشارکت ملی معرفی کند. .

این رویداد دوازدهمین روزه با برگزاری سمینار بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی به همراه میزبانی از پژوهشگران نمایش‌های سنتی کشورهای دیگر به همراه زندگی‌نامه دکتر جلال، به معرفی نمایش‌های آیینی و سنتی ایران در سایر نقاط جهان می‌پردازد. ستاری و دکتر لاله تقیان دو یکی از پژوهشگران عرصه نمایش های آیینی و سنتی گامی دیگر در جهت جهانی شدن آینه بازی در کشورمان برمی دارد.

بیستمین جشنواره نمایش های آیینی سنتی از 14 تا 21 هازار 1400 به دبیری داود فتحعلی بیگی و اختتامیه این رویداد 21 هازارد از ساعت 18 در تالار وحدت برگزار می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید