درخشش هنرمندان البرزی در جشنواره نمایش های آیینی و سنتی / سعدی سلطان سیاه و سووشون

ساعت: 11:23
تاریخ انتشار: 1400/08/25
کد خبر: 1784741

نمایش “سعدی سلطان سیاه و سووشون”; جدیدترین اثر حمیدرضا معدنکنان تنها نماینده استان البرز در بخش صحنه جشنواره نمایش های آیینی و سنتی ته حوضی شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از ” تیتریک “; نمایش “سعدی سلطان سیاه و سوشون” جدیدترین اثر حمیدرضا معدنکن تنها نماینده استان البرز در صحنه نمایش های ته حوضی جشنواره نمایش های آیینی و سنتی شد.

مدنکن در گفت و گو با خبرنگار تیتریک گفت: این نمایش به مدت سه ماه با حضور بازیگران حرفه ای، مستعد و جویای نام در تالار سیروس صابر اداره کل فرهنگ اسلامی استان البرز و نصوکی تمرین شده است. و شامل 20 کاراکتر است.” حدود یک ساعت و نیم طول می کشد تا کامل شود.

وی با اشاره به مضمون و ماجرای این نمایش گفت: دختری به نام بهار که از نوادگان قاجار است می خواهد سعدی در عروسی او شرکت کند اما از سوی دیگر سعدی با نفرین معشوقه اش به خانه اش رفت. دنیای برزخ و در این جاده با چالش های متعددی مواجه است.

این هنرمند ادامه داد: سیاهپوستان سیاه پوش با حاجی فیروز که در کشور ما داستانی اسطوره ای دارد، ادغام شدند و همین حرف را زدند.

این معدنچی در خاتمه گفت: امیدوارم هر چه زودتر زیرساخت های تئاتر البرز فراهم شود و مسئولان استانی با قدردانی از این هنر شاهد درخشش ملی تئاتر البرز در دنیا باشند زیرا اگر دوست نداشته باشند. این هنر در روستاها ادامه پیدا می کند، هنرمندان فرار می کنند.» ما روستایی خواهیم بود و به شهرهای بزرگ مهاجرت می کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید