رودکی میزبان بیستمین جشنواره نمایش های آیینی و سنتی است

ساعت: 13:26
تاریخ انتشار: 1400/08/25
کد خبر: 1784830

دبیر اجرایی بیستمین جشنواره نمایش های آیینی و سنتی گفت: آثار بخش آیین و بازی، چادر و نقالی به صورت زنده در منطقه رودکی اجرا می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهدی ابدالی معاون اجرایی اداره کل هنرهای نمایشی و دبیر اجرایی بیستمین جشنواره نمایش های آیینی و سنتی از برگزاری این مراسم در قالب پخش مجازی و اجرای زنده خبر داد و گفت: بیستمین جشنواره نمایش های آیینی و سنتی آغاز به کار کرد. و این دوره از جشنواره از 16 آذرماه با ارائه نمایشنامه به فعالیت خود ادامه می دهد.

وی افزود: با توجه به اینکه همچنان محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا وجود دارد، مقرر شد سمینارها و اجراها از طریق سامانه تئاتر ایران و تلویزیون تیوال برای حفظ سلامت هنرمندان و مردم در دسترس عموم قرار گیرد. «آثار آیینی و بازی، خیمه و نقالی به صورت زنده در منطقه رودکی اجرا می شود.

ابدالی با تشکر از حسین علمباش مدیر پردیس تئاتر تهران به دلیل زمان و نحوه ضبط نمایش ها در بیستمین جشنواره نمایش های آیینی و سنتی گفت: نمایش هایی از استان های تهران و البرز از 6 تا 10 آذر در تاریخ 1396/06/13 ضبط می شود. پردیس تئاتر تهران. بودجه نمایش شهری از سوی دبیرخانه جشنواره و بر اساس دستورالعمل گروه نمایش تامین می شود و در صورت عدم رعایت کامل دستورالعمل های اعلام شده توسط گروه نمایش، ناگزیر به حذف اثر از این رویداد هستیم.

دبیر اجرایی بیستمین جشنواره نمایش های آیینی و سنتی در پایان سخنان خود گفت: افتتاحیه 5 عنوان کتاب و تجلیل از 10 هنرمند از جمله برنامه های این دوره از جشنواره است که جزئیات آن به زودی اعلام می شود. .

بیستمین جشنواره نمایش های آیینی و سنتی به دبیری داود فتحعلی بیگی از ۱۴ آذرماه سال جاری برگزار می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید