آخرین آمار اجرای تئاتر در تهران و شهرستان ها/ اجرای 65 نمایش در تهران و 300 نمایش در شهرستان ها در پاییز 1401.


ساعت: 17:02
تاریخ انتشار: 1301/09/28
کد خبر: 1918923

در سه ماهه پاییز امسال 65 نمایش در 27 سالن تئاتر شهر تهران به روی صحنه رفت و مخاطبان شهرستانی بیش از 300 اجرا را در جشنواره های عمومی یا استانی دیدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، تئاتر کشور پس از 2 سال شیوع شدید کرونا از بهار 1401 جانی دوباره گرفت و این وضعیت در تابستان به اوج خود می رسد.

اما به دلیل نابسامانی‌های اجتماعی و شرایط نامناسب برای فعالیت‌های هنری، اجرای تئاتر در نیمه اول مهر با افت مواجه شد که برنامه‌ها و سیاست‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل هنرهای نمایشی با مشکل مواجه شد.

رئيس اداره هنرهاي نمايشي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي طي سه ماه گذشته با 2 راهبرد تلاش كرده تا هنرمندان را به روي صحنه بردن تئاتر تشويق كند. اول اینکه 20 درصد سهم فروش تئاترهای دولتی به تولیدات و سازندگان آثار بازگردانده شده است و دوم اینکه علیرغم محدودیت های مالی، پرداخت یارانه نمایش ها دو برابر شده است.

با تمهیدات انجام شده در پاییز 1401، بیش از 27 تئاتر و مرکز فرهنگی و هنری شهر تهران میزبان نمایش هایی بودند که در آن بیش از 50 نمایش برای بزرگسالان و 15 اثر ویژه کودکان و نوجوانان روی صحنه رفت.

مجموعه تئاتر شهر، تماشاخانه سنگلج، تالار هنر، تالار حافظ، تماشاخانه مولوی، تماشاخانه ایرانشهر، پردیس تئاتر شهرزاد، تالار محراب، تالار میلاد، تالارهای حوزه هنری، عمارت نوفل لوشاتو، عمارت سیمرغ، پردیس تئاتر عجمان، پردیس تئاتر شهر تهران تئاتر، تئاتر ارغوان، تئاتر ملک، خانه تماده، پردیس ملت، پردیس سپند، فرهنگسرای ابن سینا، فرهنگسرای فردوس، فرهنگسرای نیاوران، خانه فرهنگ نور، کانون تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، پارک ولایت، برج میلاد و… از جمله مراکزی در سه ماه گذشته میزبان هنرمندان و علاقه مندان به هنرهای نمایشی بوده است.

در بین آثار اجرا شده در سه ماه اخیر، با وجود شرایط نامناسب اجتماعی، چندین اجرا با استقبال خوب مخاطبان مواجه شد و فروش خوبی داشت.

در همین مدت شهر تهران به غیر از اجرای صحنه ای شاهد برگزاری بیش از 25 نشست نمایشنامه خوانی بود.

فعالیت هنرمندان هنرهای نمایشی در پاییز 1401 محدود به شهر تهران نبود، بلکه سراسر ایران را در بر گرفت.

با برگزاری شخصا جشنواره های استانی که همواره مایه گرمی اجراهای عمومی در شهرستان ها بوده است، بیش از 300 اجرا در شهرهای کوچک و بزرگ کشور روی صحنه رفته و مورد استقبال مردم قرار گرفته است.

اداره کل هنرهای نمایشی به حمایت از تئاتر روی صحنه ادامه می دهد و طرح ها و آثار هنرمندان سراسر کشور را می پذیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، در ۳ ماه گذشته علاوه بر برگزاری جشنواره های استانی در تهران و سایر نقاط کشور، جشنواره هایی مانند جشنواره تئاتر مقاومت و بخش هایی از تئاتر صاحبدلان نیز برگزار شده است. آمار ارائه شده از سوی اداره کل هنرهای نمایشی شامل تمامی اجراهای 3 ماه اخیر است و در صورت کسر تعداد اجراها و اجراهای جشنواره، آمار اجرای عمومی آثار در تهران و سایر شهرهای کشور در پاییز 1401 بسیار کمتر از اعداد ارائه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید