جشن روز دهقان با بودجه دهقانی!


ساعت: 10:45
تاریخ انتشار: 24.04.1401
کد خبر: 1883259

بر اساس اظهارات و مستندات واصله به مناسبت روز دهقان مراسمی در یکی از تالارهای ساری با حضور اهالی روستا و خانواده هایشان و جمعی از مسئولین با محوریت تکریم اهالی روستا برگزار شد و بخش بزرگی از بودجه این مراسم از محل اعتبارات روستا تامین شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ از بلاغ نقل می کنم; در چند روز اخیر اسنادی به دست ما رسیده است که نشان از تخلف در اکثر مناطق روستایی جنوب رودپی در مرکز استان مازندران دارد.

بر اساس اظهارات و اسناد واصله، اکثر دهیاری های 40 گانه بخشداری رودپی جنوبی ساری یارانه (هر دهیاری 2 میلیون تومان) از بودجه روستا پرداخت کردند که طبق قانون تخلف محسوب می شود.

بر اساس بیانیه ها و شنیده ها، به مناسبت روز دهقان مراسمی در یکی از تالارهای شهر ساری با حضور دهقانان و خانواده هایشان و جمعی از مسئولان با محوریت تکریم دهقان برگزار شد که این امر باعث ایجاد فضای بزرگی شد. جای سوال در افکار عمومی به ویژه ساکنان این بخش.

یک منبع آگاه در خصوص شرایط قانونی هزینه کرد بودجه روستایی اظهار کرد: دهیاری ها و شهرداری ها دارای بودجه سنواتی هستند که ردیف های بودجه از سوی وزارتخانه های کشور به آنها ابلاغ می شود.

وی افزود: در این فصل کلیه هزینه های قانونی از حقوق و پاداش گرفته تا پروژه های عمرانی و … به تفصیل بیان شده است.



cbe9058b c895 490f 8c41 b41353f887f2 خبر خاکستری
این منبع آگاه خاطرنشان کرد: بخشی از درآمد روستاییان از فروش زمین به مردم روستا، گرفتن مجوز و ساخت و ساز و مواردی از این دست و بخشی دیگر از حمایت های دولتی است که فقط باید صرف ساخت و ساز شود.

وی تاکید کرد: در ردیف های هزینه ای و هزینه ای بودجه روستا هیچ پست خالی وجود ندارد که برای برگزاری مثلا جشنواره روستا، چنین واریزهایی از بودجه روستا انجام شود.

این منبع آگاه ادامه داد: روال معمول برای این گونه حمایت های متعارف، پرداخت از حساب شخصی یا معرفی سرمایه گذار در منطقه است. در غیر این صورت، هیچ مبنای قانونی برای درخواست چنین کمکی از حساب خود منطقه وجود ندارد.

وی تاکید کرد: بنابراین روستاییان اجازه ندارند حتی یک ریال اضافی برای اقلام قانونی در جایی هزینه کنند و اینکه این چک های صادره امضا و مهر خود روستاییان باشد تخلف محسوب می شود.

در اسناد به دست آمده که بخشی از آن در این گزارش منتشر خواهد شد، مبالغ به صورت چک روستایی با مهر روستاییان و با امضای دهیار تنظیم و به خزانه دار جامعه تعاون پرداخت می شود.

2a1cdeea c667 462a b10e 5a9584fb646d خبر خاکستری

این رسانه از طریق تماس تلفنی بخشدار رودپی جنوبی ساری موضوع را پیگیری کرد اما این مسئول از پاسخگویی به تلفن خودداری کرد و یکی دیگر از مسئولین برگزاری این مراسم نیز از کمک مالی به روستاییان از حساب روستاییان خودداری کرد. که جای تعجب دارد. !



bc8821d6 0f3c 47a1 bac6 6ce4e575e511 خبر خاکستری
لازم به ذکر است این رسانه به عنوان رسالت ذاتی خود قصد دارد پس از برگزاری مراسم بزرگداشت روز دهیار در یکی از تالارهای مرکز استان نیز با بودجه دهیاری پاسخگوی یک ابهام و سوال افکار عمومی باشد. و به دنبال متهم کردن شخص یا اشخاصی نیست. لذا انتظار می رود در راستای تنویر افکار عمومی، فرمانداری ساری و رودپی جنوبی پاسخ مناسب و دلایل قانونی این اقدام را به روستائیان ارائه و در صورت تایید تخلف، برخورد قانونی صورت گیرد.

شایان ذکر است پاسخ مراجع ذیربط و مراجع ذیربط در خصوص این موضوع افکار عمومی که در این رسانه مورد توجه قرار گرفته است به محض دریافت منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید