جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده سقوط هواپیمای 737 اوکراین برگزار شد


ساعت: 16:41
تاریخ انتشار: 1301/09/24
کد خبر: 1918089

جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده سقوط هواپیمای 737 اوکراین برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، صبح امروز «پنجشنبه 24 آذر» سومین جلسه رسیدگی به پرونده سقوط هواپیمای اوکراینی 737 با حضور متهمان شکات، خانواده متوفیان و وکلای آنان به ریاست قاضی برگزار شد. ابراهیم مهرانفر در دادگاه نظامی استان تهران.

پیش از این و در دو جلسه قبلی دادگاه شکات و وکلای آنها در مرحله تحقیقات و کارشناسی پرونده دچار مشکل شده بودند و قاضی با آگاهی از این مشکلات، پرونده را برای رفع نواقص به دادسرا بازگرداند و امروز و پس از تشکیل دادگاه برای حل این مسائل

در این دادگاه ده متهم از رده های مختلف نظامی حضور داشتند.

در ابتدای جلسه دادگاه، قاضی مهرانفر با تسلیت شهادت هواپیمای اوکراینی PS752 و طلب مغفرت الهی برای ایشان اظهار داشت: دادگاه به این امر اعتقاد دارد و مصمم است بر اساس موازین شرعی و قانونی دادگاهی عادلانه و عادلانه داشته باشد. که بر روند جنایی حاکم است

قاضی مهرانفر گفت: در جریان تشکیل پرونده و محاکمه آن، محتوای پرونده در اختیار وکلای شاکیان و متهمان قرار گرفت و در جریان موضوع قرار گرفتند و پرونده را بررسی کردند.

در ادامه جلسه قاضی مهرانفر از نماینده دادستان خواست تا کیفرخواست متهمان پرونده سقوط هواپیمای 747 اوکراینی را قرائت کند.

پس از قرائت کیفرخواست توسط نماینده دادستان و تبیین اتهامات متهمان، قاضی مهرانفر با دعوت از شاکیان در جایگاه از آنها خواست تا در خصوص پرونده صحبت کرده و درخواست های خود را به دادگاه ارائه کنند.

تعدادی از شاکیان با حضور در جایگاه و ارائه پرونده خطاب به رئیس دادگاه گفتند: از رئیس این دادگاه می خواهیم حکم قاطع و قاطع صادر کند.

قاضی مهرانفر پس از حضور شکات و تعدادی از وکلای آنها در جایگاه و اظهارات آنها که حدود 4 ساعت به طول انجامید، با اعلام اینکه زمان تشکیل جلسه بعدی دادگاه متعاقبا اعلام می شود، جلسه را خاتمه یافت.

دیدگاهتان را بنویسید