جنجال بزرگ روز جدید سردار آزمون

جنجال بزرگ روز جدید سردار آزمون

در روزهای اخیر یکی از سایت های خبری با انتشار گزارشی ادعاهای روشنی در مورد فعالیت های اسب دوانی سردار آزمون منتشر کرد. سند این گزارش نیز فایل صوتی است که این سایت ادعا می کند توسط شخصی ارائه شده است. در این گزارش، علاوه بر استناد به انتشار رکورد دوپینگ اسب های آن تیم ملی در سایت فدراسیون سوارکاری، آمده است که تیم ملی فوتبال ایران صاحب اسب مورد نظر را به دلیل عدم حضور عمدی در مسابقه تهدید کرده است. در ورزش سوارکاری و فایل این تهدید نیز موجود است

مسئولیت دوپینگ اسب با مربی است نه مالک
خلیلی در پاسخ به سوال خبرنگار خبروزی در خصوص سوابق دوپینگ اسب های سردار آزمون گفت: نمونه های دوپینگی که به دست ما می رسد معمولاً بر اساس نام مالک یا مربی نیست و نمونه ها به گونه ای کد گذاری می شوند که مالک یا نام مربی بر روند بررسی تأثیری ندارد. نه کارکنان ما و نه آزمایشگاه نام صاحب اسب را نمی دانند. وقتی جواب رسید، کد را اعلام می کنیم.”

وی در این خصوص خاطرنشان می کند: طبق قوانین بین المللی، مسئول دوپینگ اسب مالک نیست. مربی آن اسب مسئول این امر است. این یکی از قوانین فدراسیون جهانی و قوانین داخلی ماست. زیرا بسیاری از صاحبان ماه ها از اسب های خود دور هستند و اسب به مربی داده می شود. اکنون که دوپینگ بر اساس توافق بین مربی و مالک انجام شده است، دیگر مشکلی نیست که ما از آن اطلاعی نداریم، اما به طور کلی دوپینگ مثبت روی اسب یک مشکل غیرعادی در این ورزش نیست.

گاهی دارو از بدن اسب خارج نمی شود
خلیلی در پاسخ به این سوال واضح که آیا تست دوپینگ اسب های سردار مثبت است یا خیر؟ وی به خبرروزشی گفت: درباره سردار آزمون بحث هایی مطرح است و چند اسب او جزو اسب هایی بودند که تست دوپینگ آنها مثبت شد، اما این اتفاق برای خیلی ها افتاد و ما هم از آن چشم پوشی نکردیم. از زمان ممکن است مواد مخدر را به اسب خود تزریق کند و این داروها به موقع از بدن اسب خارج نشود. به این دلیل نمی توانید از مالک سوال کنید. من با سردار آزمون کاری ندارم، اما گاهی دارو از بدن اسب بیرون نمی رود».

فایل صوتی ربطی به دوپینگ نداره
رئیس فدراسیون سوارکاری اما ماجرای فایل صوتی مذکور را جدا از این ماجرا می داند و می گوید: «مورد انتشار فایل صورتی ربطی به دوپینگ اسب های سردار ندارد. به نظر می رسد تفاوتی بین آنها وجود دارد و بحث چیز دیگری است. من معتقدم این شرم آور است که به قهرمان خود در آستانه قهرمانی جهان آسیب بزنیم. سردار یکی از بزرگ ترین صاحبان اسب دوانی کشور است و همیشه زبانزد بوده است. من چیزی در مورد اینکه آیا تهدید یا حمله ای علیه پایدار گیرنده فایل صوتی وجود داشته است نشنیده ام. درست است که در این گونه موارد باید در دادگاه شکایت کنند، اما باز هم فرد مورد حمله باید گزارشی در این باره به ما ارائه می کرد، اما این اتفاق نیفتاد. اما ما از استان گلستان حتما این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.»

دیدار با وزیر امیدوارکننده بود
خلیلی که در خصوص ریاست خود بر فدراسیون سوارکاری و گرفتن تصمیم از وزیر ورزش مشکلات زیادی داشت، در این خصوص و جلسه مشترکی که با وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک داشت، گفت: داشتیم. جلسه خوبی است و وزیر محترم ورزش به دنبال راه حل قانونی برای حل این مشکل است. «مسئله به زودی حل خواهد شد و جلسه امیدوارکننده بود.

دیدگاهتان را بنویسید