جنگ جهانی سوم به اسکار چشمک می زند. نماینده سینمای ایران خواهد بود؟!


ساعت: 14:58
تاریخ انتشار: 20/06/1301
کد خبر: 1896624

فیلم «جنگ جهانی سوم» ساخته هومان سیدی با برنده شدن جوایز بهترین فیلم و بهترین بازیگر مرد در بخش افق جشنواره فیلم ونیز، می‌تواند گزینه احتمالی برای نمایندگی ایران در اسکار باشد. راهی که سخت و دشوار به نظر می رسد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ فقط 22 روز فرصت و فرصت برای اعلام نماینده سینماایران به فرهنگستان اسکار باقی ماند و در فضای مجازی و در بین سینمادوستان و طرفداران هنر هفتم گمانه زنی ها ادامه دارد که کدام فیلم به این تعطیلات راه پیدا می کند.


f20460aa f261 4261 a167 e1c5f2aae641 خبر خاکستری


شانس حضور فیلم های ایرانی در اسکار

شب گذشته در اختتامیه هفتاد و نهمین جشنواره فیلم ونیز، فیلم «جنگ جهانی سوم» هومن سیدی موفق شد در بخش افق این جشنواره جایزه بهترین فیلم را از آن خود کند و محسن ثنابنده نیز برای بازی در این فیلم برنده جایزه بهترین بازیگر مرد از هفتاد و نهمین جشنواره فیلم ونیز شد. ثنابنده پس از دریافت این جایزه گفت: امشب خیلی خوشحالم که می توانم پیاده به تهران بروم. تانابنده جایزه خود را به همسرش و تمامی کارگران ایرانی تقدیم کرد.


cb2fb01f f713 438f 8879 d87328480c3e خبر خاکستری

فیلم «شب دیوار» آخرین اثر وحید جلیلوند که در این جشنواره و در بخش اصلی مسابقه حضور داشت، با وجود نظرات مثبت منتقدان در جشنواره، موفق به کسب جایزه ویژه نشد و راهی جشنواره شد. به ایران دست خالی نوید محمدزاده بازیگر نقش یک مرد نابینا در این فیلم در نشست خبری «شب به دیوار» گفت: برای این نقش در مدت دو ماه نزدیک به هفده کیلوگرم وزن کم کردم و هفت ماه با یک سخت گیری آن را حفظ کردم. رژیم غذایی؛ ما تمرینات دیده نشده زیادی داشتیم و از زمان شروع فیلمبرداری فقط یک بار لوکیشن را دیدم. این فیلم باعث شد که خانواده، دوستان و عشقم را بهتر ببینم و مرا به وعده واقعی نزدیکتر کرد. در این فیلم به تمام آرزوهایم در دنیای بازیگری رسیدم.»


خبر خاکستری

علاوه بر دو فیلم «شب درونی دیوار» و «جنگ جهانی سوم» که برای اولین بار در جشنواره ونیز به نمایش درآمد، فیلم «تفریق» به کارگردانی مانی حقیقی و با بازی نوید محمدزاده و ترانه. علیدوستی برای اولین بار به جشنواره تورنتو رفت تا به اکران سینمایی این جشنواره برود و چون طبق قانون اسکار هر فیلمی که در این آکادمی ارائه می شود باید در کشور مبدأ اکران عمومی شده باشد. حداقل 7 روز و با توجه به فرصت محدود برای اعلام نماینده ایران در این باقیمانده از آکادمی، عملاً جای نگرانی برای این سه فیلم نیست و یا این فیلم ها در اسرع وقت با تایید هیئت پروانه ساخت به سینماها می روند. .


خبر خاکستری

فیلم «برادران لیلا» جدیدترین ساخته سعید روسی است که موفق شد جایزه فیپرشی جشنواره کن (جایزه فدراسیون بین المللی منتقدان فیلم) را از آن خود کند و با حضور در جشنواره مونیخ مورد تحسین ویژه قرار گرفت. تیم داروان به دلایل حاشیه ای و بر اساس نظر اداره نظارت بر تهیه و پخش فیلم سازمان سینمایی، پروانه نمایش آن در هاله ای از بلاتکلیفی است و فعلا صادر نمی شود..

اما نمی توان از «عدم پیش هماهنگی» بهروز شعیبی چشم پوشی کرد. فیلمی که اخیرا جوایز بهترین فیلم و بهترین بازیگر زن جشنواره فیلم مسکو را از آن خود کرد. پگا آهنگرانی با کسب این جایزه افتخار دیگری به دوران بازیگری خود اضافه کرد.


ادامه مطلب؛


آخرین فرصت حضور سینمای ایران در اسکار/ کدام فیلم ایرانی بیشترین شانس را در اسکار دارد؟


فهرست اعضای هیات انتخاب نمایندگان ایران در انتظار تایید اسکار 2023 است.

دیدگاهتان را بنویسید