جنگ قصه های شهادت «سیان پیرفلک»

جنگ قصه های شهادت «سیان پیرفلک»

روز جدید : تاکنون روایت های مختلفی از تیراندازی سیان پیرفلک منتشر شده است. برخی از مسئولان مدعی هستند که چندین دوچرخه سوار مقصر اصلی این جنایت هستند. اما مادر کیان که شاهد ماجرا بوده داستان دیگری دارد. حالا نماینده سابق این حوزه هم از ماجرایی شبیه مادر کیان خبر داده است. البته این ماجرا واکنش های منفی زیادی به همراه داشت. رسانه های اصولگرا از روز جمعه به شدت از او انتقاد کردند، یعنی. از زمانی که مادر کیان با داستانش جلو آمد. نماینده سابق ایذه که در صداوسیما ماجرای متفاوتی را تعریف کرده بود، با استقبال خوبی مواجه نشد. صداوسیما فایل مربوط به سخنان خود را از سایت خود حذف کرد.

رسانه های اصولگرا در 24 ساعت گذشته به مادر کیان پیرفلک به دلیل صحبت درباره نحوه کشته شدن فرزندش حمله کردند. خبرگزاری تسنیم در گزارشی نوشت: یکی از پربیننده ترین روایت های این حادثه مربوط به مادر کیان فرزند شهید حادثه تروریستی ایذه است که اظهارات وی دو محور اصلی دارد.

اول به همسرم گفتم فیلمبرداری از ساعت 6 شروع می شود! و اگر از کمربند عبور کنیم بهتر است. و در جای دیگر می گوید وقتی در صحنه تصادف از کنار نیروی انتظامی رد شدیم به ما گفتند برگردیم و وقتی برگشتیم ماشین تیراندازی شد. در مورد ادعای اول مادر کیان، معلوم نیست از کجا می دانست که تیراندازی ساعت 18 شروع می شود! این موضوع بحث های مختلفی را در مورد سایر اقدامات مادر کیان به راه انداخته است، اما یک احتمال این است که منبع آن صفحه ای در اینستاگرام به نام «قیام ایذه» باشد که از آغاز اقدام مسلحانه در آن روز و لحظاتی پس از قتل خبر داده است. ، با خوشحالی از کشته شدن چند نفر از بسیجیان توسط رانندگان دو موتور سیکلت خبر داد، اما پس از فاش شدن واقعیت ماجرا و حضور یک کودک در میان شهدا، به سرعت روایت تغییر کرد، هرچند در نهایت به دلیل گاف هایی که او داد. ، این صفحه به طور کامل حذف شد. حذف شده.”

تسنیم ادامه داد: در خصوص ادعای دیگر مادر کیان؛ می گوید وقتی از جلوی پلیس ها رد شدیم بعد از طی مسافتی گفتند برگردیم وقتی برگشتیم صدای تیراندازی در ماشین شنیده شد… این ادعای مادر کیان اما بیش از اثبات ادعای اوست. اینکه پسرش توسط نیروی پلیس کشته شده، برعکس است. زیرا اگر مسئولان به هر دلیلی و به هر نحوی می خواستند جلوی آنها را بگیرند می توانستند از همان ابتدا این کار را انجام دهند و از طرفی به قول خودش وقتی از کنار نیروی انتظامی رد می شدند یک طرف می ایستند. در حالی که در بین افرادی که هدف تروریست ها قرار گرفته اند نیروهای پلیس نیز هستند و این قسمت ثابت می کند که وقتی ماشین پدر کیان در مقابل جمعیت آشوبگر می چرخد ​​و به سمت نیروهای پلیس برمی گردد، تروریست ها شروع به تیراندازی می کنند و در همین حین سیان پیرفلک نیز کشته شود.»

این در حالی است که بسیاری معتقدند افکار عمومی بیشتر به سخنان مادر کیان توجه داشتند. در همان زمان، خجت الله درویش پور، نماینده سابق ایذه در تلویزیون اعلام کرد که همان افرادی که به سمت خودرو تیراندازی کردند، کیان و پدرش را به هلال احمر رساندند. این سخنان درویش پور از سایت صداوسیما حذف شد. اما بعداً در گفت و گو با ایلانا درباره اتفاقات چهارشنبه ایذه به تفسیر توضیح داد.
درویش پور گفت: دقیقاً مشخص نیست افرادی که به سمت خودروی پدر کیان تیراندازی کردند و سپس او را به بیمارستان هلال احمر رساندند چه کسانی بودند، اما ممکن است نیروهای امنیتی بتوانند آن افراد را شناسایی کنند. واقعاً نمی دانم چه کسانی هستند. این افراد و هیچکس این را اعلام نکرده است. این افراد لباس نظامی به تن نداشتند. آنها با لباس شخصی بودند، حالا این افراد با لباس شخصی چه کسانی هستند، من دقیقاً نمی دانم و هیچکس دقیقاً نگفته است که آنها چه کسانی هستند.

وی افزود: مادر کیان از طرف پدرش صحبت می کند زیرا پدرش پسر عموی من است. بعد برای همسرش تعریف کرد که شوهرش هم پسر عموی من است. از این رو وقتی از خانواده پرسیدم مادر کیان این را گفت، افرادی که به آنها ضربه زدند نیز مجروحان را به بیمارستان هلال احمر مجاور (محل استقرار نیروهای نظامی و انتظامی) منتقل کردند.

این نماینده سابق ادامه داد: همانطور که به من گفته شد دو تا سه گلوله به سمت جلو و حدود 5 گلوله به اطراف خودرو شلیک شده که سه گلوله به بدن میثم پیرفلاک و یک گلوله به بدن کیان اصابت کرده است که در نتیجه شهادت کیان دیشب که تماس گرفتم گفتند حالش رو به بهبودی است و دو گلوله برداشته شده است اما هدف یکی هنوز مشخص نیست چرا نتوانسته اند آن را از بدن پدر کیان بیرون بیاورند اما سطح هوشیاری او بهتر شده است.

من فکر می کنم که امنیت و نهادهای مسئول این موضوع را پیگیری کنند، کسانی که از هر طرف تیراندازی کردند، در نهایت این شناخت انجام می شود و به مردم شناخته می شوند. حالا ممکن است چند اتفاق افتاده باشد، یعنی چند تیرانداز وجود دارد و در چند مکان. بالاخره در سطح شهر دوربین ها وجود دارد و ماموران امنیتی در سطح شهر حضور داشتند و فکر می کنم گستردگی این ماجرا مشخص می کند که این تیراندازان چه کسانی هستند. من موضوع تیراندازی دوچرخه سواری را تکذیب نمی کنم، اما تایید نمی کنم. چون نمی دانم چه اتفاقی افتاده است، اما وقتی متوجه مرگ کیان شدم، گفتند موتورسوار به آن خودرو شلیک نکرده است، بلکه باید نیروهای امنیتی پاسخگوی حوادث دیگر باشند.

دیدگاهتان را بنویسید