سیستم قضایی: متهم اصلی شهادت سیان پیرفلک به اعدام محکوم شد

شامگاه چهارم آبان ماه در حمله تروریستی در شهر ایذه هفت نفر از جمله یک نوجوان 10 ساله به نام کیان پیر فلک کشته و تعدادی زخمی شدند.

پس از این واقعه و انجام اقدامات اطلاعاتی و امنیتی، سرانجام در 29 دی 1401 در عملیات مشترک وزارت اطلاعات، سپاه و فرجا، چهار نفر از عوامل درگیر در حادثه از جمله دو تن از عناصر مسلح اصلی این حادثه اغتشاشات، ضربه خوردند دو نفر از متهمان دستگیر و دو نفر در درگیری مسلحانه کشته شدند.

پس از صدور کیفرخواست، جلسه رسیدگی به اتهامات عباس کورکوری فرزند ابوالقاسم معروف به مجاهد با حضور متهم و وکیل وی در دادگاه انقلاب اهواز برگزار شد.

در جلسه دادگاه، دادستان و انقلاب ایذچ کیفرخواست را قرائت کردند.

وی به زوایای مختلف جرایم متهم و همدستانش در شهرستان ایذه اشاره کرد و با تشریح ابعاد مختلف کیفرخواست، خواستار اشد مجازات قانونی برای متهم شد.

بر اساس این کیفرخواست، عباس کورکوری به جنگ با سلاح کشی برای کشتار مردم و ارعاب و فساد در کشور از طریق ارتکاب جرایم با شلیک سلاح های رزمی، اخلال در نظم عمومی و ایجاد صدمات بدنی شدید منجر به فوت هفت نفر از جمله متهم است. سیان پیرفلک، وارد کردن خسارات گسترده به اموال عمومی و خصوصی، تشکیل یک گروه شورشی و عضویت در آن از طریق قیام مسلحانه علیه رژیم.

پس از قرائت کیفرخواست و تفهیم اتهام از سوی قاضی دادگاه، متهم قدمی جلو رفت و به دفاع از خود پرداخت.

متهم در بخشی از اظهارات خود با بیان اینکه «اتهامات را می پذیرم» اظهار داشت: علت اصلی ارتکاب این جرایم تحت تأثیر فضای مجازی بوده که در آن شرایط به دلیل تبلیغات گسترده اینترنتی به قصد انجام اقدامات مخرب با سلاح من خودم را آماده کردم.

وی با اشاره به اقدامات مسلحانه خود گفت: در روزهای 24 و 25 آبان 1401 وارد شورش شدم و به همراه همدستانم شروع به تیراندازی کردم.

بر اساس سند صادره از سوی دادگاه، با توجه به اسناد و مدارک موجود در پرونده از جمله تصاویر نظارتی که نشان می دهد متهم اسلحه خود را به سمت مردم نشانه رفته است، نظریه کارشناس اسلحه صحنه جرم مبنی بر شلیک گلوله از سلاح باز متهم، جسد مرحوم کیان پیرفلاک و مقادیر زیادی اسلحه، فشنگ، بطری های مولوتف از محل بازداشت متهم و گزارش فرماندار ایذه مبنی بر اینکه متهم و سایر متهمان و همدستانش باعث شده اند. صدمه به ائمه و ادارات عمومی، عباس کورکوری به اعدام محکوم شد.

این رأی قطعی است و قابل تجدیدنظر در دیوان عالی کشور است.

دیدگاهتان را بنویسید