حال عجیب یحیی; آرزوی قهرمانی پرسپولیس برای استقلال!

حال عجیب یحیی;  آرزوی قهرمانی پرسپولیس برای استقلال!

پرسپولیس در سه فصل دو بار به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسید و در دو فصل قبل در مرحله یک چهارم نهایی مقابل الهلال عربستان شکست خورد. یک بار به دلیل مشکلات ساختاری و حذف تیم های ایرانی از لیگ قهرمانان از این رقابت ها کنار گذاشته شد و یک فصل اصلا این مسابقات برگزار نشد.

فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا احتمالا شرایط قبلی را نخواهد داشت و با تغییر تقویم مسابقات می توان انتظار تیم های آماده تری را در طول لیگ داشت. همچنین در صورت تغییر فرمت مسابقات از نظر حضور تیم های شرق و غرب، جذابیت دیدار با تیم های شرق آسیا در مرحله گروهی می تواند پرسپولیس و سایر نمایندگان فوتبال ایران را در چالش جدیدی قرار دهد.

چند روز پیش خبری مبنی بر امکان نهایی شدن مجوزهای حرفه ای از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا برای پایتخت مغرب در خبرگزاری ها منتشر شد و حالا به نظر می رسد پس از چندین مرحله از بارگذاری مدارک، احتمال بازگشت پرسپولیس به لیگ قهرمانان وجود دارد. پس از اخذ مجوزهای لازم که خبر خوبی است. ممکن است برای هواداران این باشگاه باشد، اما همه این مجوزها حرفه ای نیستند.

در شرایطی که فدراسیون فوتبال ایران برای سهمیه فوتبال ایران در لیگ قهرمانان فصل آینده اعلام کرده، پرسپولیس به وضوح چاره ای جز کسب یکی از دو جامی که در آن حضور دارد نخواهد داشت. با اعلام سهمیه ها، فوتبال ایران چه سهمیه 1+3 یا 2+2 را بگیرد، پرسپولیس در صورت قهرمانی در لیگ برتر یا جام حذفی امسال شانس دارد چون لیگ گذشته یا حذفی ها را نبرده است. فصل

پرسپولیس در حال حاضر تیم سوم لیگ برتر است و فاصله نگران کننده ای با سپاهان دارد اما هنوز در فاصله 7 هفته مانده به پایان فصل رقابت دارد.

از طرفی قرمزها در جام حذفی به مرحله یک چهارم نهایی رسیده اند و در اردیبهشت ماه منتظر برنده دیدار گل گهر و فولاد هستند تا به مصاف این تیم بروند. پرسپولیس به طور سنتی مدعی قهرمانی در این رقابت ها است، اما در صورت از دست دادن این جام ها، حتی در صورت دریافت مجوزهای لازم از AFC، باید با لیگ قهرمانان 2024-2023 خداحافظی کند و به این ترتیب دوری قرمزها از این رقابت ها باعث خواهد شد. طولانی تر باشد

پرسپولیس در صورت نایب قهرمانی لیگ برتر تنها در صورت قهرمانی استقلال در لیگ برتر به لیگ قهرمانان آسیا می رسد که در این صورت شرایط عجیبی برای قرمزها رقم خواهد خورد. در واقع برای آسیایی شدن پرسپولیس اگر شاگردان یحیی قهرمان نشدند باید آرزوی قهرمانی استقلال را داشته باشند چون استقلال از امسال و فصل قبل دو سهمیه قهرمانی گرفت و در این شرایط دومین سهمیه تیم این فصل به لیگ قهرمانان آسیا می رسد، البته پرسپولیس باید سپاهان را شکست دهد. برای دومی جا بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید