لیگ برتر والیبال پیکان در تعقیب جام سیزدهم; یزدی ها آرزوی اولین قهرمانی را دارند


ساعت: 09:55
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۱۸
کد خبر: 1814196

فینالیست های لیگ برتر مردان برای قهرمانی جام سی و پنجم در شرایط مساوی به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ دو تیم پیکان تهران و مقاومت شهداب یزد در فینال مسابقات والیبال قهرمانی بهترین های مردان باشگاه های ایران جام سردار دلها که از 21 تا 25 اسفندماه برگزار می شود به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

مرحله نیمه نهایی این دوره از مسابقات 22 و 24 اسفندماه با حضور چهار تیم فولاد مبارکه سپاهان اصفهان، پیکان تهران، فولاد سیرجان ایرانیان و مقاومت شهداب یزد برگزار شد.

مرحله نهایی لیگ برتر روز شنبه 21 اسفندماه به میزبانی سالن فدراسیون والیبال برگزار می شود. در اولین دیدار فینال مقاومت شهداب یزد به مصاف پیکان می رود و شاگردان مقاومت شهداب علیرضا طلوکیان مرحله گروهی را با 18 برد، 50 امتیاز و رتبه دوم جدول به پایان رساندند تا در مرحله پلی آف به مصاف مسروفرجانجان بروند. یزدی ها در این مرحله دو پیروزی متوالی مقابل شاگردان اسماعیل بادرنگین به دست آوردند و با پیروزی در هر دو دیدار این مرحله مقابل فولاد سیرجان ایرانیان راهی نیمه نهایی شدند تا فینالیست تیم اول لیگ برتر شوند.

پیکان تهران نیز با 16 برد، 48 امتیاز و مقام چهارم مرحله گروهی را به پایان رساند. شاگردان پیمان اکبری با کسب 4 پیروزی متوالی برابر شهرداری ارومیه (2 پیروزی) و سپاهان اصفهان سپاهان مبارکه (2 پیروزی) در مرحله پلی آف و نیمه نهایی دومین فینالیست لیگ 1400 شدند.

تقابل دو تیم در حالی در مرحله پایانی آغاز می شود که مقاومت شهداب یزد در هفته سیزدهم مرحله گروهی با نتیجه سه بر یک مغلوب پیکان شد و بازی برگشت (هفته بیست و ششم) هر دو تیم با نتیجه نهایی به پایان رسید. نتیجه سه بر دو به سود یزدی ها.

بدین ترتیب هر دو تیم در شرایط مساوی از مرحله پلی آف و نیمه نهایی عبور کردند و در مرحله گروهی به برتری رسیدند. اما تیم والیبال پیکان تهران، پرافتخارترین تیم مردان لیگ برتر با 19 مدال و 12 قهرمانی، در لیگ برتر 1400 به روزهای اوج خود بازگشت و برای اولین بار با مقاومت شهداب یزد روبرو شد. با این حساب او انگیزه کسب اولین سکوی قهرمانی را داشت. حال باید منتظر ماند و دید در پایان این مرحله کدام تیم پیروز نبرد تاکتیکی، روحی، روحی و جسمی می شود.

گفتنی است مرحله نهایی در قالب دو برد از سه دیدار برگزار خواهد شد. در صورت نیاز، بازی سوم نیز روز چهارشنبه (25 اسفند) برگزار می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید