لیگ برتر والیبال اولین قهرمانی یزدی ها; تیرها هفت سال پیش از دست رفتند


ساعت: 18:55
تاریخ انتشار: 14/12/1400
کد خبر: 1815549

تیم مقاومت شهداب یزد با دو پیروزی متوالی مقابل پیکان اولین قهرمانی خود در لیگ برتر را به دست آورد تا پیکان پرافتفرخوار در 7 سال گذشته در حسرت سیزدهمین جام قهرمانان خود باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی، فدراسیون والیبال امروز (23 اسفندماه) میزبان دیدار برگشت فینال مسابقات والیبال جام سردار دهلاها برترین های باشگاه های ایران بود.

در این دیدار مقاومت شهداب یزد با دومین پیروزی متوالی مقابل پیکان قهرمان جام سی و پنجم شد.

فارغ التحصیلان علیرضا طلوع کیان سرمربی مقاومت در دومین دیدار فینال با نتیجه 3 بر 1 پیروز شدند تا پیکان پرافتحتر در حسرت سیزدهمین قهرمانی هفت ساله باشد. پیکان در سال 1393 دوازدهمین قهرمانی خود را در این مسابقات کسب کرد.

پیکان ها ست دوم را 25 بر 23 بردند اما ست های اول، سوم و چهارم را با نتایج 25 بر 19، 25 بر 17 و 25 بر 18 واگذار کردند. شاگردان پیکان نیز در دیدار اول 3 بر صفر شکست خوردند.

تیم والیبال پیکان در سال 1400 پنجمین نایب قهرمانی خود در لیگ برتر والیبال را به دست آورد تا با 12 قهرمانی، 5 نقره و 3 مدال برنز (مجموعا 20 مدال) برای 12 سال متوالی پرافتخارترین تیم این رقابت ها باقی بماند.

سی و پنجمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه های برتر ایران که از یکشنبه دوم آبان ماه آغاز شده بود، امشب (دوشنبه 23 اسفندماه) پس از 196 مسابقه با برتری تیم مقاومت شهداب یزد به پایان رسید. پیکان نایب قهرمان شد و سپاهان و فولاد سیرجان نیز عنوان سومی را در مجموع کسب کردند.

مسعود یزدان پناه و محمد شاهمیری ناظر و داور فنی دومین دیدار پیکان و مقاومت شهداب یزد در فینال لیگ برتر 138 دقیقه بودند.

مرتضی اکرمی، علیرضا قریب و وحید پورکاشیان نیز به ترتیب به عنوان داور اول، دوم و داور ویدئویی این دیدار را قضاوت کردند.

در ابتدای این دیدار محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال، وحید مرادی مشاور ارشد، میلاد تقوی دبیرکل، امیرهوشبر سرپرست تیم ملی، بهروز عطایی سرمربی تیم ملی، بازیکنان و از سوی کادر فنی شهداب مهدت یزد و پیکان تهران، حسین مدنی، رضا ابراهیمی و حسین کاظمی از سه مربی فقید والیبال ایران تجلیل کردند.

سردار حسین زارع کمالی جانشین فرمانده سپاه الغدیر یزد، بهروز عطایی سرمربی تیم ملی مردان، شهرام عظیمی رئیس سازمان لیگ و کارکنان باشگاه مقاومت شهداب و پیکان از جمله تماشاگران این مسابقه بودند.


* اسماعیل نژاد در دیدار برگشت فینال آقای گل شد

امین اسماعیل نژاد در دیدار برگشت تیم های مقاومت شهداب یزد و پیکان در دیدار برگشت فینال لیگ برتر عنوان موفق ترین بازیکن را از آن خود کرد.

امین اسماعیل نژاد از تیم مقاومت شهداب یزد با کسب 28 امتیاز عنوان موفق ترین بازیکن این دیدار را از آن خود کرد. در تیم پیکان آرمین تشکری با 15 امتیاز بهترین بازیکن بود.

تیم شهداب یزد در مجموع 98 امتیاز در ست های این دیدار به دست آورد که به ترتیب 62 امتیاز در حمله، 9 امتیاز در دفاع، 2 امتیاز در سرویس و 25 امتیاز از خطاهای بازیکنان پیکان بود.

پیکان نیز در این دیدار در مجموع 79 امتیاز کسب کرد که شامل 51 امتیاز حمله، 8 امتیاز دفاع، 3 امتیاز سرویس و 17 امتیاز خطای بازیکنان تیم مقاومت است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید