حجت الاسلام ایمانی پور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی شد

ساعت: 13:53
تاریخ انتشار: 1400/08/20
کد خبر: 1783467

با حکم وزیر فرهنگ و ارتباطات اسلامی حجت الاسلام محمد مهدی ایمانی پور به عنوان رئیس جدید سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی انتخاب شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ پس از آغاز به کار دولت سیزدهم، چهره هایی مانند حجت الاسلام محمد حاج ابوالقاسم دولابی و حجت الاسلام سید کمیل باقرزاده به عنوان مدیران جدید سازمان فرهنگ و ارتباطات معرفی شدند که پس از مدتی نام این افراد برای این سازمان کمرنگ شد.

شورای عالی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی سپس حجت الاسلام محمدمهدی ایمانی پور را با 9 رای موافق به عنوان کاندیدای ریاست سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای تایید انتخاب ولی فقیه که مورد تایید معظم له نیز قرار گرفت معرفی کرد. .

در نتیجه، ریاست جمهوری وی توسط محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و جهت گیری اسلامی صادر شد.

ایمانی پور متولد 1343 و دارای تحصیلات عالی در حوزه علمیه است. تدريس و تحقيق در زمينه حقوق و فرهنگ، حاكميت فرهنگي و مديريت راهبردي و مشاوره فرهنگي در ايران، روسيه و آلمان، مديركل فرهنگ اروپا و آمريكا در سازمان فرهنگ و ارتباطات مي باشد. نقل قول در دهه 1980 به عنوان معاون مدیر امور بین الملل منصوب شد. وی هم اکنون دستیار ارشد رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و معاونت همکاری های علمی و فرهنگی این سازمان است.

مدیریت تدوین سند فرهنگی بین المللی، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و ریاست کمیته مشترک ایران و چین و نمایندگی ارگان های فرهنگی بین المللی در تدوین سیاست های فرهنگی نظام از دیگر فعالیت های ایمانی پور است.

دبیر شورای مرکزی انتخابات و حراست مجمع جهانی اهل بیت(ع) از سال 72 تا 74، مشاور رئیس جمهور و مدیرکل حراست سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از 74 تا 76. باته بایت (ع) از سال 1355 تا 1356، مدیرکل فرهنگ اروپا و آمریکا سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از سال 1356 تا 1361، رایزن فرهنگی کشورمان در فدراسیون روسیه از سال 1982 تا 1986، معاون بین الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی. فرهنگ و ارتباطات سازمان اسلامی از سال 1365 تا 1365 91، رایزن فرهنگی کشورمان در آلمان از سال 1370 تا 1374، دستیار ارشد رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی (معاون علمی سازمان) از سال 1374 تا 1377 و معاونت. سازمان علمی و فرهنگی فرهنگ و ارتباطات اسلامی از سال 99 تا کنون. و مدیر اجرایی آن حجت الاسلام مهدی ایمانی پور است.

ابوذر ابراهیمی ترکمان رئیس سابق سازمان فرهنگ و ارتباطات در سال 92 با حکم علی جنتی وزیر ارشاد وقت به این سمت منصوب و برای دوره بعدی بازداشت شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید