حذف عجیب هایما و SUV های محبوب از سیستم یکپارچه خودرو

علیرغم وعده مدیرعامل ایران خودرو مبنی بر حضور هایما در این لیست، نام این خودرو در جایی دیده نمی شود و اعتراض معترضان را برانگیخته است.
علیمردان عظیمی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: متقاضیانی که در طرح قبلی تاریخ تحویل آنها 1403 اعلام شده بود می توانند فردا (14 اردیبهشت) نسبت به اصلاح ثبت نام و خودروهایی که ظرفیت خالی دارند یعنی رانا، تارا، آریسان به سایت مراجعه کنند. و Haima را انتخاب کنید. این احتمال وجود دارد که این خودروها در سال 1402 تحویل داده شده باشند.

حال این سوال پیش می آید که چرا نام هایما از این لیست حذف شده است؟

از سوی دیگر خودروهایی مانند دیگنیتی، لاماری، فیدلیتی KMC-K7 و… با وجود وعده های قبلی مقامات وزارت امنیت، هنوز در میان گزینه های قابل انتخاب قابل مشاهده نیستند.

چالش های فروش خودرو در سامانه یکپارچه علیرغم وعده های فاطمی امین وزیر حراست، نه تنها باعث کاهش قیمت نشد، بلکه باعث افزایش آن شد. فاطمی امین این روزها به دلیل عدم تحقق وعده هایش مورد انتقاد و استیضاح قرار گرفته تا جایی که رئیس قوه قضائیه نیز از عملکرد وی انتقاد کرده است.

ادعای مداخله نماینده مجلس در امور وزیر صمت
زمزمه های استیضاح وزیر صمت به قدری زیاد شد که نماینده تبریز در شورای اسلامی در گفت وگو با ایلنا اعلام کرد در استیضاح قبلی وزیر مجلس حدود 70 دستگاه جیپ تهیه شده بود.

وی در این خصوص افزود: در گذشته یک سنت در مجلس وجود دارد که وقتی بحث استیضاح مطرح می شود به بهانه های مختلف به عده ای امتیاز داده می شود و وظیفه نظارتی مجلس را خدشه دار می کنند و شأن نظارتی مجلس خدشه دار می شود. حتما مردم شریف ایران به این نکته توجه خواهند کرد که مردم در این شرایط از کوتاهی های این وزارتخانه رنج می برند. یکی از نمایندگان مجلس به شما می گوید که 70 دستگاه جیپ به نمایندگان مجلس و چند تن از کارکنان مجلس تحویل داده شده است. بگذارید آنها تعیین کنند که اساس چه بوده است. چشم و ابروی کی را دوست داشتند؟ به چه کسی داده می شود؟”

دیدگاهتان را بنویسید