حرکت عجیب سپاهان برای خرید ستاره پرسپولیس

حرکت عجیب سپاهان برای خرید ستاره پرسپولیس

مجید صدری که در مدت حضورش در پرسپولیس تلاش می کرد تا مشکلات این باشگاه را حل کند و نتایج خوبی در عرصه مدیریت ورزشی به جا بگذارد، در نهایت به دلیل علاقه به ادامه همکاری مجبور به استعفا از این سمت شد. سفیدها هنوز قابل مشاهده بودند. اما در کنار تمام تلاش هایی که صدری برای رفع مشکلات پرسپولیس انجام داده است، جدایی برخی از ستاره های این تیم در دوران حکومتش انتقادی در جامعه هواداران پرسپولیس محسوب می شود. جدایی شهریار مقانلو یکی از مواردی است که هواداران پس از پایان قراردادش امید زیادی به همکاری او داشتند.

مجید صدری حالا پس از پایان همکاری خود در پرسپولیس به عنوان یکی از مهمانان برنامه یازدهم مقابل علی کریمی و هداد عزیزی قرار گرفت و از دوران مدیریتی خود در این باشگاه گفت. با این حال هداد عزیزی در بخشی از این برنامه از او درباره جدایی مهاجم فعلی سپاهان از پرسپولیس پرسید: شهریار مغانلو از پرسپولیس رفت و اشاره کردی که تیم های صنعتی تو را ناراحت کرده اند!

صدری هداد عزیزی در پاسخ به این سوال اینگونه پاسخ داد: زمانی که می خواستیم او را برای نیم فصل بیاوریم، باشگاه برای رضایت نامه از او 50 هزار دلار درخواست کرد. او همچنین مبلغ ناچیزی دریافت کرد تا در نیم فصل برای تیم ما بازی کند.

هداد، در این مرحله، از مدیر سابق پرسپولیس، منظورتان از بی اهمیتی دقیقا چیست؟ حرف صدری الان زیاد نبود! خداداد در پاسخ به این توضیح مبهم مدیرعامل سابق پرسپولیس گفت که عددی نگو، اسمت را ببر و برنگرد!

صدری در ادامه توضیح داد اما گفت: زمانی که می خواست به باشگاه سپاهان برود، باشگاه سانتا کلارا با توجه به اینکه در ابتدا می خواستیم همکاری را ادامه دهیم، نامه ای برای دریافت رضایت نامه او به ما پرداخت کرد. الان البته حضور ذهن ندارم اما به 100 هزار دلار بسنده کردیم که به نوعی این مبلغ را تامین کنیم. اما باشگاه سپاهان این مبلغ را بابت این توافق پرداخت کرد و رقم بسیار بالایی که چند برابر آن چیزی بود که در نظر داشتیم به مقانلو برای قراردادش داد. بالاخره این یک بحث اقتصادی است و حق با آنها (مقانلو) است. و البته بازیکنی هم به این باشگاه (محبی) داد. در واقع تخمین می زنیم که حدود 40-30 میلیارد مقانلو هزینه شد! پس کجا باید 40 میلیارد به مقانلو بدهم؟

رقم شگفت انگیز 40 میلیاردی برای جذب شهریار مغانلو که بسیار عجیب و غیر قابل باور به نظر می رسید اما خیلی زود توسط باشگاه سپاهان پاسخ داده شد. این باشگاه در توضیح انتقال شهریار مغانلو از سانتا کلارا به اصفهان و همچنین اظهارات سرمربی سابق پرسپولیس اینگونه واکنش نشان داد:

باشگاه فولاد مبارکه سپاهان یادآوری می کند که برای تنویر افکار عمومی، شهریار مقانلو و محمد محبی با قرارداد باشگاه فولاد مبارکه سپاهان و سانتا کلارا برای نقل و انتقالات تابستانی مبادله شدند و باشگاه سپاهان مبلغی بابت رضایت مقانلو به سانتا کلارا کلارا پرداخت نکرد. . این در حالی است که محمد محبی دو فصل دیگر با تیم طلایی اصفهان و شهریار مقانلو به مدت دو سال دیگر با تیم پرتغالی قرارداد داشت. سپاهان پیوست. نحوه انتقال شهریار مقانلو به باشگاه فولاد مبارکه سپاهان گواه ابتکار و اقدام مناسب این باشگاه در بازار نقل و انتقالات است که بدون پرداخت یک دلار یکی از بهترین مهاجمان کشور را از اروپا به ایران منتقل می کند.

باشگاه سپاهان در واکنش به اظهارات مجید صدری در آن بیانیه اعلام کرد که با توجه به اینکه تنها یک فصل برای محبی و یک قرارداد سه ساله با مقانلو باقی مانده، جذب شهریار مقانلو برای آنها یک قرارداد تمام عیار بوده است. آنها البته به ادعای صدری مبنی بر پیوستن شهریار مقانلو به سپاهان با چند برابر پیشنهادی این باشگاه (پرسپولیس) واکنشی نشان ندادند. اما در بحث درخواست 400 هزار دلاری سانتا کلارا توضیحات موثقی ارائه کردند و احتمال قیمت سپاهان برای انتقال از پرتغال را رد کردند.

دیدگاهتان را بنویسید