اعتراف جالب نماینده حامی رئیسی/ ذوالنوری: حرکت دولت مانند حرکت یک نفر است که روی تردمیل می دود/ نمایندگان مجلس هر روز با انتقاد و تهاجم مردم مواجه می شوند.

اعتراف جالب نماینده حامی رئیسی/ ذوالنوری: حرکت دولت مانند حرکت یک نفر است که روی تردمیل می دود/ نمایندگان مجلس هر روز با انتقاد و تهاجم مردم مواجه می شوند.

روز جدید نماینده مردم قم در شورای اسلامی با قدردانی از «حرکت، روحیه انقلابی و منش مردمی رئیس جمهور» از دولتمردان پرسید: حرکت دولت مانند حرکت آدمی است که روی تردمیل می دود. و باعث می شود قضاوت کنیم که آیا پیشرفت در امور وجود دارد؟

حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری در میانه دستور خود در جلسه علنی امروز (سه شنبه) شورای اسلامی خطاب به رئیس جمهور و هیئت شورای اسلامی گفت: اگر به صحبت های هر یک گوش دهید. و هر نماینده ای به استثنای عده معدودی شاید از حضور در مجلس احساس رضایت وجدانی نمی کند. آنها نقش مجلس را در حل مشکلات عمیق جامعه نمی بینند، هر روز با انتقادات و تهاجمات مردم حوزه انتخابیه مواجه می شوند اما تاثیری در حل مشکلات خود نمی بینند.

وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس ارزشمند، انقلابی و دلسوز هستند، گفت: این نمایندگان اما مانند دانه های پراکنده تسبیح هستند و این هیئت مجلس است که به عنوان ریسمان پیوند و انسجام باید کارایی لازم را بدهد. به مجلس و هیئت رئیسه به هیئت مجلس باید نقش لازم را ایفا کند. امروز چه برنامه و برنامه مشترکی بین مجلس و دولت به عنوان توافق مشترک وجود دارد که بر اساس آن راه حل مشکلات مردم جستجو و پیگیری شود؟

نماینده مردم قم در مجلس در ادامه یادآور شد: امروز طرح رتبه بندی معلمان نیمه تمام است و با گذشت 5 ماه از سال گذشته هنوز حقوق بازنشستگان مشخص نیست. امروز می بینیم که با عملیات اقتصادی و حذف 4200 سرمایه گذاری ارزی در دامپروری که شایسته و ضروری است، مجلس به نقش خود در فشار ندادن به کمر خمیده مردم عمل نکرد.

ذوالنوری با طرح این سوال که نقش مجلس چیست، گفت: گناه هر نماینده ای چیست؟ اگر رئیس مجلس در شورای عالی هماهنگی امور اقتصادی شرکت کند، این به معنای تعامل مجلس و دولت است؟ امروز کدام برنامه ای که در شورا ارائه می شود با نمایندگان ملت در میان گذاشته می شود و همفکری و هماهنگی صورت می گیرد؟ امروز گزارش کدام عدد از آنجا به مجلس می رسد؟ نقش ما در حل مشکلات مردم چیست؟ آیا این مشکلات راه حلی دارد یا خیر و در صورت وجود چه اجماع و هماهنگی بین مجلس برای خود و مجلس و دولت وجود دارد؟ چه کسی باید این زمینه را فراهم کند؟

وی خطاب به رئیس جمهور گفت: تحرک، روحیه انقلابی شما و منش مردم جای قدردانی دارد، اما امروز حرکت دولت مانند حرکت آدمی است که روی تردمیل می دود. جایی برای رفتن، جایی که نقاط A و B شما امروز هستند، برای قضاوت در مورد پیشرفت وجود ندارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم افزود: آقای رئیس جمهور، یک چهارم فرصت خدمت شما گذشته است، آیا به یک چهارم اهدافی که قرار است برسید، رسیده اید؟ فرصت ها مثل ابر می گذرند. کیست که نداند فساد در نظام بانکی و قاچاق کمر اقتصاد کشور را شکسته است، کدام دفتر شما در حل این مشکلات فعال است.

ذوالنوری با بیان اینکه در حال فعال سازی تولید است، خاطرنشان کرد: اگر جوانان افسرده شاغل باشند، اگر درآمد کافی داشته باشند، مشکل ازدواج، زاد و ولد و جمعیت حل می شود. امروزه تمرکز بر مسائل فوق العاده کشور یکی از ملزومات دولت است، هرچند فعالیت های عمرانی و سفر نیز قابل تقدیر است.

دیدگاهتان را بنویسید