انتقاد از اظهارات نماینده مجلس / تهمت به دولت و وزرا جزو وظایف نمایندگان مجلس نیست.


ساعت: 20:42
تاریخ ارسال: 05/04/1401
کد خبر: 1885702

معاون نظارت و هماهنگی امور مجلس رئیس جمهور در پاسخ به سخنان نماینده تربت جام گفت: در هیچ یک از اصول قانون اساسی و آیین نامه داخلی مجلس جزو وظایف نیست. از نمایندگان برای کسب درآمد برای دولت و وزرا».

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ قاسم جعفری معاون نظارت و هماهنگی امور مجلس ریاست جمهوری با اشاره به نطق یکی از نمایندگان در مورد نقره سوزی دولت گفت: در هیچ یک از اصول 177 گانه قانون اساسی و حدود 241 بند قانون اساسی وجود ندارد. آئین نامه داخلی شورای اسلامی موضوعی تحت عنوان خط مشی دولت و وزرا جزو وظایف نمایندگان ذکر نشده است.

جعفری گفت: علیرغم میل باطنی همواره سعی کردیم با نمایندگان تعامل مثبت داشته باشیم و در گفت و گوهای دوستانه حتی تصمیمات آنها را گرفتیم و به دستگاه های اجرایی رساندیم، اما سخنان امروز نماینده تربت جام در خور گفتن نبود. تریبون مجلس».

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب تاکید کردند که صحبت های جنجالی از تریبون مجلس و سروصدا از مصادیق انقلابی گری و مردمی نیست، لذا نمایندگان محترم به این امر توجه داشته باشند.

جعفری با اشاره به محتوای سخنان نماینده مردم تربت جام تاکید کرد: نماینده مردم تربت جام خطاب به نمایندگان مجلس تاکید کرد که «همکاران ما همه بلدیم به دولت حمله کنیم، وزیر بسازیم. نقره و استیضاح و ما چاره ای جز این نداریم.» اولاً، اصل 84 قانون اساسی به صراحت می گوید که نمایندگان مردم در برابر همه مردم مسئول هستند و حق اظهار نظر در همه امور داخلی و خارجی را دارند و اصل 86 نیز تأکید می کند: مصونیت نمایندگان مردم و عدم پذیرش اظهارات آنان در ایفای وظایف نمایندگی اما تا آنجایی که جست و جو کردم در هیچ یک از 177 اصل قانون اساسی و حدود 241 آیین نامه داخلی مجلس موضوعی ذکر نشده است. حمله به دولت و سوزاندن پول وزرا به عنوان بخشی از وظایف نمایندگان.

وی تاکید کرد: به عنوان معاون نظارت و هماهنگی کار مجلس ریاست جمهوری از این نماینده می خواهم برای احقاق حق دولت حرف های خود را اصلاح کند.

وی خاطرنشان کرد: بخشی دیگر از سخنان این معاونت که مربوط به سفر رئیس جمهور یکی از کشورهای همسایه است، جنبه امنیتی دارد و پیشنهاد آن توسط فردی که عضو یکی از کمیسیون های مهم مجلس است. سزاوار است. توجه. لازم به ذکر است که اینگونه اظهارات توسط سفارتخانه های کشورها رصد می شود و ممکن است در نوع و سطح تعامل دو کشور تاثیر داشته باشد، بنابراین اگر این گونه سخنان باعث کاهش یا آسیب به کشور شود، آیا افراد می توانند پاسخگو باشند. .

معاون نظارت و هماهنگی امور مجلس ریاست جمهوری گفت: البته هیچکس چنین سخنانی را مواضع دولت و نظام نمی داند، اما از فردی که از تریبون مجلس صحبت می کند انتظار می رود که به این گونه مطالب احترام بگذارد. .

جعفری گفت: نکته مهم دیگر در سخنان نماینده تربت جام که در خور توجه است، درخواست وی برای تنش زدایی با کشورهای مختلف و اقوام و مذهبی، سیاسی، صنفی، فعالان مدنی، زنان، کارگران، اساتید، فرهنگیان و پزشکان است. که می تواند خوراک تبلیغاتی برای خارجی ها باشد و به این معنی است که رژیم تقریباً با همه قهر است. پس چه کسانی هستند که میلیون ها نفر در مراسم ملی و مذهبی شرکت می کنند؟ درست است که مردم از مشکلات اقتصادی رنج می برند، اما این بدان معنا نیست که مردم مخالف نظام هستند و اینگونه سخنان شایسته بیان نمایندگان مردم نیست.

انتهای پیام/

منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید