نماینده مجلس: منصوبین ریاست جمهوری مخفیانه با سیاست او مخالفت می کنند/ انتصابات دولت ناقص است، وزرا ضعیف هستند و استانداران در باغ نیستند

نماینده مجلس: منصوبین ریاست جمهوری مخفیانه با سیاست او مخالفت می کنند/ انتصابات دولت ناقص است، وزرا ضعیف هستند و استانداران در باغ نیستند

روز جدید جبار کوچکی نژاد، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: معتقدم آقای رئیس جمهور هم در هیأت وزیران و هم در مدیران هیأت مدیره و شرکت سهامی رده های خود را ایجاد کرده است و چون این توافق بوده است. ایجاد شده توسط شرکت سهامی، موفق است.» اینطور نیست، بسیاری از دولت در حال حاضر مخالف سیاست آقای رئیسی هستند و مخفیانه استدلال می کنند.

جبار کوچکی نژاد، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر «استیضاح های مطرح شده در رسانه ها که امضا شده اما اعلام نشده است» و اینکه «نمی توان انتظار برخورد جدی نظارتی با دولت را داشت»، گفت: وی گفت: «ما در شرایط بسیار اقتصادی قرار داریم و همه باید تلاش کنیم که واقعاً به حل کننده مشکلات مردم توجه و کمک کنیم.» به گفته وی، دولت در تلاش است تا معیشت مردم را بهبود بخشد زیرا آقای او قول داده بود که توده مردم را رنگ کند. مردم، توده ای بود که توسط دولت روحانی تشکیل شده بود و می خواست دوباره آن را پراکنده کند، اما تا امروز نمی تواند.

وی ادامه داد: قطعا رئیس دولت می خواهد این اتفاق بیفتد، اما اگر این کار را نکند، معلوم می شود که وزرا ناکارآمد هستند و سیستم انتصاب او ناقص است، مشخص است که استانداردهای او در باغ چندان خوب نیست. “

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در ادامه با تاکید بر نقش مدیران در اجرا و پیشبرد برنامه های کشور، گفت: وقتی دولت رشد اقتصادی 8 درصدی را در بودجه می بیند، مدیران باید صرفه اقتصادی داشته باشند و این موضوع را درک کنند. اقتصاد استانداری که کاری از دستش بر نمی آید، خب معلوم است که نتیجه ای حاصل نمی شود. ما 31 مدیر داریم که مسئولیت همه چیز از تولید و سیاست گذاری گرفته تا کنترل بازار را بر عهده دارند و همه چیز در دست مدیران است. و آنها ناکارآمدی دارند، شما تصمیم بگیرید.

وی افزود: همین طور برای وزرا به این معناست که اصلا نباید کار مجلس را استیضاح کند و خودش تغییرات را بپذیرد.

نماینده مردم راش در خصوص جلسه استیضاح وزیر کار که مجلس به آن رای مثبت داد، خاطرنشان کرد: در جلسه استیضاح وزیر کار به حمایت از وی رای مثبت دادم تا به وی رای مثبت بدهم. یه شانس دیگه که خیلی متاسفم بابت عملکردت، عملکرد خیلی بدی داری و عقب میمونی، ولی یه فرصت دیگه بهت میدیم. اما فکر می کنم در حوزه کاری او مشکلات اساسی وجود دارد.

وی افزود: به هر حال باید کشور را در 31 رئیس جمهور کوچک در قالب استاندار و وزیر و رئیس جمهور ببینیم.

کوچکی نژاد با انتقاد از دستور اعضای کابینه و مدیران گفت: معتقدم آقای رئیس جمهور نیروهای خود را هم در کابینه و هم در مدیران هیات مدیره و شرکت سهامی ایجاد کرده است و چون این توافق توسط شرکت سهامی موفق نبوده است.«بسیاری از صاحبان قدرت در حال حاضر با سیاست های آقای رئیسی مخالف هستند و مخفیانه بحث می کنند.

وی افزود: اصولاً در سالگرد شروع دولت، دولت خانه تکانی و سال جدید را آغاز کند. اگر آقای رئیسی خانه را تکان ندهد، فکر می‌کنم آسیب می‌بیند و مجلس آن موقع اگر مریض است به دولت یک سال مهلت بدهد که دخالت نکند. در نتیجه اگر رئیس جمهور تصمیم به ترمیم کابینه نگیرد، مجلس باید قهرمانانه وارد این موضوع شود.

نماینده مردم راش در خصوص استفساریه ها گفت: اگر مجلس فراکسیون قوی داشت ما تشکیل می دادیم و در نهایت به سوال استفساریه از داخل مجلس امیدوار بودیم اما چون فراکسیون و اراده ای برای بحث مردم وجود ندارد. به صورت هماهنگ خواسته شود، هیچ استعلامی وجود نخواهد داشت.»

دیدگاهتان را بنویسید