انتصابات خانوادگی خواست دولت نیست و مشکل روحی وزرا و مدیران است

انتصابات خانوادگی خواست دولت نیست و مشکل روحی وزرا و مدیران است

روز جدید : عضو هیأت رئیسه کمیسیون کشور و شوراها در مجلس یازدهم با انتقاد از حضور نمایندگان در انتخابات ریاست جمهوری از ابراهیم رئیسی خواست تا در انتخابات شرکت کند و از رقبای اصلی خواست تا با روی کار آمدن رئیسی به نفع او کنار بکشند. وی گفت: اکنون نمایندگان در دوراهی و تنش با دولت در خصوص انتصابات خانوادگی هستند، اما ما به عنوان نمایندگانی که تاکنون چنین دخالتی نداشته ایم تا بتوانیم به انتقادات عمومی نسبت به این انتصابات پاسخ دهیم، موضوع را پیگیری خواهیم کرد. به طور جدی از دیدگاه مجلس. نظارت.»

احمد علیرضا بیگی عضو هیأت رئیسه کمیسیون امور داخله و شوراهای مجلس یازدهم با انتقاد از انتصابات خانوادگی دولت در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری مدارا گفت: به مسئولان تذکر داده است اما این گونه انتصابات ادامه دارد.

وی ادامه داد: این انتصابات خواست دولت نیست و برای وزرا و مدیرانی که چنین شرایطی را برای دولت ایجاد کرده اند، مشکل روحی است.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون امور داخلی و شوراها در مجلس با تاکید بر اینکه مخالفت و واکنش این گونه انتصابات در دولت کار دستگاه های نظارتی از جمله مجلس است، افزود: وظیفه ماست. بیایید جدی باشیم و جدی تر عمل کنیم و نظارت و مراقبت کنیم تا شاهد چنین انتصابات حاشیه ای نباشیم.

علیرضا بیگی در پاسخ به این سوال که آیا احتمال تنش بین مجلس و دولت در این زمینه وجود دارد؟ وی با واکنش و اعتراض برخی نمایندگان پارلمان به این انتصابات گفت: مجلس وظیفه نظارتی دارد و باید به صورت جدی وارد این موضوع شود. البته من از همان ابتدا مخالف دخالت مجلس در انتخابات ریاست جمهوری بودم و نمایندگان خواستار حضور آقای رئیسی در انتخابات بودند. در همین راستا بیش از 200 نماینده مجلس از رقبای آقای رئیسی خواستند که به نفع وی از رقابت کنار بکشند و اجازه دهند آقای رئیسی به قدرت برسد. اینها کارکردهای اشتباهی بود که اکنون به دوگانگی منجر شد.

وی تاکید کرد: اما ما به عنوان نمایندگانی که در این موضوع دخالت نکردیم قطعا از نظر نظارت مجلس وارد بحث انتصابات خانوادگی در دولت می شویم.

علیرضا بیگی نیز در واکنش به انتصاب حاشیه ای فیضی، وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش توسط ابراهیم رئیسی در مجلس، گفت: البته حضور وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در مجلس انتخاب خانوادگی نیست، بلکه تصمیم تیمی را نشان می دهد که متکی است. روی آن یک انتخاب است . انتخابی که به شدت مورد انتقاد جامعه قرار گرفته و نقد به جاست.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس یازدهم در پایان افزود: به همین دلیل در تلاش هستیم تا موضوع انتصابات خانوادگی دولت را به طور جدی بررسی کنیم و به وظیفه نظارتی خود عمل کنیم زیرا در غیر این صورت نمی توانیم. به انتقادات عمومی پاسخ دهید.

دیدگاهتان را بنویسید