استاندار بر انتصابات اختیارات کامل دارد/ مشورت نمایندگان با وزرا

آنچه حامیان استانی به آن اهمیت می دهند، انتخاب افراد شایسته، متعهد، متخصص، ارزشی و انقلابی به ویژه در پست های کلیدی است تا به منافع استان و مردم و اهداف تعیین شده از سوی دولت لطمه ای وارد نشود.

مقام معظم رهبری در سخنان خود بارها فرموده اند که نمایندگان مجلس نباید در انتخاب افراد برای کاندیداتوری در دستگاه های اجرایی دخالت کنند و صرفاً برای معرفی افراد واجد شرایط رایزنی و پیشنهاد کنند.

در همین راستا چهره های مهم استان به ویژه امام جمعه مردمی و انقلابی قزوین در خطبه های نماز جمعه نیز به نمایندگان مجلس هشدار دادند که دستور انتصاب افراد در پست های حساس و دخالت در انتصابات را ندهند.

استاندار قزوین که در انتصابات به عنوان مقام ارشد دولتی استان نیز اختیارات کامل دارد، گفت که با فشار برای انتخاب مردم مخالفت خواهد کرد و انتصابات صرفاً به نفع مردم است.

وزیران باید با نمایندگان مشورت کنند

روح الله عباسپور در گفت و گو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ وی با اشاره به روند انتصابات در استان قزوین گفت: همانطور که می دانید قانون اساسی به نمایندگان مجلس این حق را داده است که در تمام مسائل داخلی و خارجی کشور ورود کنند.

وی افزود: کسانی که مستقیم با مردم در ارتباط هستند نماینده مردم هستند بنابراین ارائه نظر نمایندگان در انتصابات یکی از مطالبات مردم است.

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین با اذعان به اینکه رئیس جمهور و وزرا از ما درخواست مشورت کرده اند، گفت: وزرا برای هر فردی که منصوب می کنند با نمایندگان و رئیس مجلس تماس گرفته و نظر آنها را جویا می شوند.

عباسپور ادامه داد: وزرا در حال رایزنی و رایزنی با نمایندگان هستند اما ما اصراری بر انتصابات نداریم و دخالتی در این امور نداریم.

وی گفت: استاندار نماینده عالی دولت است و در انتصابات اختیارات کامل دارد اما اگر استاندار و وزیر از ما مشورت بخواهند در مورد گزینه مناسب نظر خود را اعلام می کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید