تهدید اعضای هیئت امنا: در صورت دخالت در انتصابات، اختیارات شما سلب خواهد شد.

تهدید اعضای هیئت امنا: در صورت دخالت در انتصابات، اختیارات شما سلب خواهد شد.

روز جدید : علیرغم تاکیدات رهبر معظم انقلاب که بارها از سوی همه به ویژه نمایندگان به عنوان رئیس سخنان مطرح می شود، همچنان شاهد انتصابات دستوری از سوی برخی و ورود به امور اجرایی کشور هستیم.

این عدم اطاعت از گفته های مدیریت، بعد شرعی موضوع را در بر می گیرد و در بعد حقوقی نیز ناظر با محوریت نمایندگان به خوبی از آنچه در حال وقوع است مطلع است.

به گفته مدیرکل انتخابات هیات امنا، به نظر می رسد این مداخلات به نهاد ناظر انتخابات رسیده است و در صورت اعمال قانون بر خلاف این رفتار، حذف نمایندگان از سمت خود بررسی می شود. وی تاکید کرد: نمایندگان مجلس تنها حق نظارت دارند و باید از دخالت در انتصابات، عزل و انتصابات خودداری کنند.

امین الله زمانی در همایش اعضای هیئت نظارت شورای نگهبان در کرمانشاه به مطالبات رهبری انقلاب اشاره کرد و گفت: یکی از مطالبات مقام معظم رهبری و سیاست های کلی نظام قانون مداری است. مسئولیت ها و موقعیت

مدیرکل هیأت امنا همچنین با هشدار نسبت به سوء استفاده از سمت خود، سوء استفاده از سمت را موجب فساد دانست و افزود: نمایندگان حق نظارت دارند اما باید از دخالت در انتصابات، عزل و انتصابات خودداری کنند. مدیرکل هیات امنا تاکید کرد: اگر نماینده ای در بحث عزل و انتصاب دخالت کند، انحراف از اختیارات نماینده بوده و با توصیه های صریح مقام معظم رهبری مغایرت دارد.

زمانی همچنین گفت: بر اساس سوگند نمایندگان حمایت از قانون اساسی، اگر نماینده ای بخواهد سهم خواهی کند و در عزل و نصب ها دخالت کند، خلاف استقلال قوا و موضوع اصل 57 قانون اساسی است. حتی پایبندی عملی او به قانون اساسی زیر سوال است.

دیدگاهتان را بنویسید