یک فعال دانشجویی خطاب به رهبری گفت: دستور شما به هیئت امنا چه شد؟

یک فعال دانشجویی خطاب به رهبری گفت: دستور شما به هیئت امنا چه شد؟

روز جدید امیرحسین پناهی دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل در دیدار با رهبر معظم انقلاب گفت: این گونه تصمیمات و ابهامات می تواند جمهوریت نظام را تهدید کند. تهدید با هر دو چشم و جیمی!

هیئت امنا باید صلاحیت نامزدها را روشن می کرد، اما آقایان به کلیات قانع شدند. نتیجه سؤالات و ابهاماتی بود که این بار نه در میان منتقدان سنتی شورا، بلکه در میان جوانان انقلابی به وجود آمد. آیا شورا موظف نیست به این سوالات پاسخ روشن و بدون ابهام بدهد؟

جنابعالی در همان زمان فرمودید که اشتباهات صورت گرفته در احراز صلاحیت نامزدها باید جبران شود. این اشتباهات چه بود؟ بالاخره دستور اعلیحضرت چه شد؟ البته ما هرگز دغدغه مطالبات یک نامزد خاص را نداشته ایم. دغدغه اصلی جریان انقلابی جلوگیری از آسیب حکومت صادق و جمهوری خواهی بود. ما معتقدیم این گونه تصمیمات و ابهامات می تواند جمهوری نظام را تهدید کند. تهدید با هر دو چشم و جیمی!

یک فعال دانشجویی خطاب به رهبری گفت: دستور شما به هیئت امنا چه شد؟

شفافیت یکی از جنبه های اصلی حکمرانی خوب است. شفافیت توصیه امیرالمومنین و یک اصل عقلی و آموزنده است. به نظر می رسد نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچنان قصد تضعیف شفافیت آرای خود را ندارند. کسانی که در جلسات دانشجویی شعار شفافیت می دادند، بار مسئولیت را رد می کنند و با امروز و فردا و ترفندهای غیر صادقانه به عهد خود عمل می کنند. در چنین شرایطی، مردم از خود می پرسند که آیا مجلسی که به مهم ترین وعده خود عمل نمی کند، می تواند در موارد دیگر نیز مدعی رفتار منصفانه باشد؟ اگر دولت به میل خود وارد اتاق شیشه ای نشود، مردم آن را از حیاط خلوت بیرون خواهند کشید.

اینکه فضای مجازی به جولانگاه افشاگری و انتقام جویی سیاسی تبدیل شده است بی ارتباط با این کاستی ها نیست. عجیب است که برخی از فعالان مجازی به نام روزنامه نگاری تحقیقی، پروژه هایی را بر اساس داده های ادعایی دستگاه های دولتی اجاره و به نمایش می گذارند!

اگر کسی اراده ای برای بهبود وضعیت برخی از مسئولان دارد، باید به جای خدمت به نامزدهای عصبی پروژه های عدالت خواه، زمینه شفافیت در کار، دارایی، حقوق و پاداش را فراهم کند. وقتی عدالت از عقلانیت تهی می‌شود، حق و باطل را با هم اشتباه می‌گیرند، اشتباهات بزرگ و فساد یاران خود را نادیده می‌گیرند و اشتباهات فلان مسئول را در دل کل نظام و کل تاریخ جمهوری اسلامی می‌نویسند!

دیدگاهتان را بنویسید