هیچ یک از نمایندگان خوزستان در انتصابات دخالتی ندارند/ آقای استاندار شفاف سازی کنند.

ساعت: 13:53
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۰۲
کد خبر: 1802448

کاسم ساعدی گفت: هیچ مقام دولتی از رئیس جمهور گرفته تا استاندار خوزستان نمی تواند بپذیرد که نمایندگان خوزستان در انتصابات دخالت داشته اند و استاندار باید شفاف سازی کند که کدام نهادها در این زمینه وارد عمل شده و مشکل ایجاد کرده اند. “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ کاسم ساعدی نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس در گفتگو با خبرنگار رهیاب درباره آخرین صحبت های استاندار خوزستان مبنی بر اینکه هر مدیر شیفتی را تحویل می دهم، گفت: خوشبختانه هیچ یک از مدیران منصوب دولت سیزدهم در خوزستان نمایندگان خوزستان نبودند. تاکنون در انتصاب آنها دخالتی نداشته اند.

وی افزود: بنابراین اگر استاندار در نظر نمایندگان باشد این گفته را با پدربزرگ و سند رد می کنم چون صحت ندارد.

نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس گفت: زمانی که وزارتخانه قصد تعویض مدیر را دارد; مجمع نمایندگان و والی به طور جداگانه نماینده افرادی هستند که به عنوان والی در استان منتخب دولت و وزارتخانه های مربوطه انتخاب می شوند و هیچ یک از امکانات مجلس نمایندگان مشخص نشده است.

ساعدی گفت: در این شرایط انتظارات مردم از نمایندگان مجلس در حد نظارت بر قانون است و نمایندگان مجلس با تمام توان به عنوان ناظر برای اجرای صحیح قوانین و مدیریت های استانی عمل می کنند.

وی افزود: اگر مدیران حوزه توسط مجمع انتخاب می شدند; نمایندگان باید به عنوان ضربه گیر پاسخگو باشند، اما من به صورت شفاف و سازش ناپذیر به مردم خوزستان اعلام می کنم. مدیران توسط دولت نمایندگی می شوند و نمایندگان بر کیفیت کار آنها نظارت دارند.

این نماینده مجلس افزود: دولت همانطور که از اختیارات کامل برخوردار بود باید در انتخاب مدیران حوزه به مردم پاسخگو باشد و نماینده مجلس نیز باید در چارچوب قانون به عنوان ناظر عمل کند.

ساعدی گفت: هیچ مقام دولتی از رئیس جمهور گرفته تا استاندار خوزستان نمی تواند اعتراف کند که نمایندگان خوزستان در انتصابات دخالت داشته اند و استاندار باید شفاف پاسخگو باشد که کدام نهادها وارد عمل شده و در این زمینه مشکل ایجاد کرده اند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید