تجربه خوب دولت در اجتناب از جلسات خانوادگی / نظارت بر انتصابات باید بر اساس شایسته سالاری باشد.

ساعت: 11:56
تاریخ انتشار: 1400/08/24
کد خبر: 1784433

منصورعلی زرای با بیان اینکه رئیس دولت تاکنون در انتصابات خود دقت زیادی داشته و از تجمعات خانوادگی پرهیز کرده است؛ وی گفت: ناظران مربوطه باید با جدیت به وظایف خود پایبند بوده و در نظارت بر انتصابات دقت مضاعف داشته باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ منصورعلی زرای در گفت و گو با بالا، دوری دولت از انتصابات خانوادگی را یک تفاوت و مزیت آشکار نسبت به دولت های گذشته دانست و گفت: انتصابات خانوادگی در واقع خلاف شایسته سالاری است.

وی افزود: البته باید در این زمینه دقت شود زیرا فرد می تواند در جایگاهی قرار گیرد که صلاحیت های قابل اتکایی برای یک موقعیت داشته باشد و این رابطه خانوادگی نباید مانع پیدایش صلاحیت ها شود و در نهایت مسئولیت را به این فرد بدهد. .

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی گفت: مهم این است که توانایی ها و شایستگی ها، روابط، میانجی گری و لابی گری را قربانی نکنیم.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی ادامه داد:

داون گفت: اگر هدف از تجمع خانواده ها استفاده از ارتباطات و رانت است، باید جلوی آن گرفته شود و این موضوع یکی از معضلات بسیاری در بسیاری از نقاط کشور است که بارها شاهد آن بوده ایم.

وی افزود: علاج این معضل تنها نظارت جدی و مستمر است و در قرارهای خانوادگی و غیر خانوادگی قطعا باید شأن و منشأ فرد بررسی شود تا محلی برای فساد، رانت و بسیاری از افراد نشود. مشکلات . . “

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی افزود: دستگاه های نظارتی مربوطه باید با جدیت به وظایف خود بپردازند و در نظارت بر انتصابات دقت مضاعف داشته باشند.

عضوکمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مبارزه با فساد فقط به جلسات خانواده برنمی گردد و در همه موارد فساد، دستگاه های نظارتی باید با دقت و جدیت وارد شوند و با مشکل برخورد کنند.

زارای گفت که تا کنون رئیس دولت در انتصابات خود بسیار محتاط بوده و از ملاقات های خانوادگی پرهیز کرده است. وی گفت: دولت نه تنها در این موضوع بلکه در همه مسائل باید حساس باشد و شایسته سالاری در انتصابات مهم است.

عضوکمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: استفاده از جوانان پرتلاش، انقلابی، فرهیخته، توانمند و جهادگر در انتصابات مهم است اما موضوع مهم در همه انتصابات بحث نظارت است که باید به دقت بررسی شود.»

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید