حسینی در دربی داور VAR شد!

اکنون انبوه اعتراض ها به دلیل استفاده از این فناوری است و تفاوت ویژه آن نسبت به سایر بازی ها بدون کمک داور ویدیویی، ثبت تصاویر جدید داوران و بازیکنان بر روی مانیتور است؛ درست مثل صحنه ای که سیدحسین حسینی از دروازه استقلال خارج شد و شروع کرد به تماشای صحنه پشت بیلبوردها!

ثانیه های پایانی دربی 102 و در لحظاتی که مد فنادیفر ابتدا برای بررسی برخورد علی نعمتی و آرش رضاوند در محوطه جریمه پرسپولیس با داور در اتاق VAR مشورت کرد و سپس برای بررسی صحنه به کنار زمین رفت. سید حسین حسینی کاپیتان استقلال نیز به عنوان داور وسط مشغول بود که این درگیری لغو شد.

حسینی وقتی متوجه شد یکی از عکاسان پشت دروازه استقلال با لپ تاپ در حال تماشای تصاویر اسلوموشن بازی از تلویزیون است، به سرعت از درب خانه خارج شد و به پشت تابلوهای تبلیغاتی رفت تا بازی نعمتی و رضوند را مطالعه کند. دروازه بان استقلال در زمان توقف بازی در نقش داور VAR به تحلیل صحنه پرداخت و حتی با عکاسان در این خصوص گفت وگو کرد.

حسینی در دربی داور VAR شد!

کاپیتان آبی ها به عکاسان پشت بیلبوردها گفت که خطا مشخص است و داور باید یک پنالتی برای استقلال اعلام کند. او البته خیلی بیشتر از فنادی فر موعود بود و قطعا صدایش به داور نمی رسید، اما پس از آنالیز این صحنه جنجالی اعلام کرد که پنالتی (قبل از اعلام) درست بوده است.

روزی که از VAR برای اولین بار در یک مسابقه فوتبال داخلی در ایران استفاده شد، شاهد توقف های زیادی بودیم و تمدید آن توقف ها برای بررسی صحنه های مشکوک فنادی فر، چنین فرصت هایی را برای بازیکنی مانند سید حسین حسینی فراهم کرد تا با خیال راحت از زمین خارج شود. گل را بزنید و چند متری از او دور شوید تا صحنه ای جنجالی را ببینید (به عنوان داور)، آن هم با لپ تاپ در جایی که فکرش را نمی کنید!