حضور متفاوت فارس با طرح «مثلث نور» در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران

مدیرکل میراث فرهنگی استان اعلام کرد؛

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس گفت: فارس امسال با استراتژی اجرای طرح «مثلث نور» و با شعار «پرس از شما استقبال می کند» در نمایشگاه گردشگری پایتخت شرکت کرد.

به گزارش خبرگزاری موج فارس

محمد ثابت اقلیدی بابیان اینکه بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، متراژ غرفه استان فارس در نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران نزدیک به هزار متر مربع است، افزود: حضور فارس در نمایشگاه امسال پایتخت از نظر ابعاد متفاوت با سال های گذشته است. طراحی غرفه و تولید محتوا.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس تصریح کرد: میراث فارس با راهبرد اجرایی طرح مثلث نور و با شعار «فارس از شما استقبال می کند» میزبان بازدیدکنندگان و علاقه مندان در اکسپوی گردشگری تهران خواهد بود.

طبیت اکلیدی با تاکید بر رهبر معظم انقلاب در خصوص توجه به مسائل گردشگری و نامگذاری شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت (علیهم السلام)، اجرای طرح مثلث نور را یکی از مهم ترین اقداماتی است که در این راستا انجام شده است. طرح ها و ایده های مهم برای توسعه گردشگری مذهبی و زیارتی در روستاها به ویژه در شهر شیراز دانست و افزود: این مثلث بین سه شهر مذهبی مشهد، قم و شیراز ایجاد شد تا بتوانیم در این زمینه موفق تر باشیم. جذب زائران داخلی و خارجی

ثابت اقلیدی گفت: شیراز عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) را دارد و برای پذیرایی از زائران به معنای واقعی باید برنامه ها متفاوت و گسترده تر باشد.

وی به رونمایی از کمپین مثلث نور به عنوان یکی از برنامه های اصلی غرفه فارس در نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران اشاره کرد و افزود: در واقع هدف از رونمایی از این کمپین توسعه ایده های نو در راستای توسعه ارتباط و تبادل نظر در گردشگری مذهبی سه حرم حضرت علی ابن موسی الرضا(ع)، حضرت فاطمه معصومه(س) و حضرت احمد بن موسی شاهچراغ(ع) در شهرهای مشهد، قم و شیراز هستند. .

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس ادامه داد: هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران از سوم بهمن ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران افتتاح می شود و تا پنجم بهمن ماه ادامه خواهد داشت و غرفه فارس در سالن 38 ب مستقر است. از این نمایشگاه

طبیت اکلیدی علاوه بر قدردانی از حمایت و همکاری ارگان ها و سازمان های دولتی و خصوصی استان برای حضور متنوع فارس در نمایشگاه گردشگری پایتخت گفت: این امر مرهون حمایت های بی شمار استاندار محترم فارس است. تولیت افتخاری حرم شاهچراغ (ع)، شهرداری شیراز، سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس، شرکت پتروشیمی شیراز و همکاری هتلداران و مراکز و واحدهای اقامتی استان فارس، اتحادیه صنف دفاتر حمل و نقل هوایی و جهانگردی فارس، بنیاد فارسولوژی، شیراز. میزهای دانشگاهی، ملی عشایری و ادبی، اتحادیه تعاونی های صنایع دستی استان، انجمن صنفی مرمتگران، شهرداری ایزدشت و شهرستان های فیروزآباد و کازرون و همچنین بنیاد فارسی شناسی و پژوهشگاه میراث فرهنگی را می خواهیم. حضور هنرمندان صنایع دستی و فعالان گردشگری و سرمایه گذاری را تبریک و قدردانی می نمایم.

وی همچنین به حضور اقوام و گروه های موسیقی آیینی و هنری و ارائه برنامه های فوق العاده در غرفه نمایشگاه فارس اشاره کرد و گفت: طبق پیش بینی های انجام شده در این نمایشگاه کارگاه های صنایع دستی در غرفه استان فارس و هنرمندان برگزار می شود. محصولات دست ساز زنده را ارائه خواهد داد تولید و ارائه سازش.



آیا این خبر مفید بود؟