حضور مستشاران دفتری در کلانتری 65 تهران

حضور مستشاران دفتری در کلانتری 65 تهران

حجت الاسلام جعفر محدیان رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از حضور مستشاران معنوی در 65 کلانتری تهران خبر داد. وی گفت: مستشار دفتری نقش وکیل در کلانتری ها را بر عهده دارد، ماموریت اصلی این افراد در کلانتری ها مشاوره دادن به افسران ما یعنی حضور یک روحانی در بین نیروی وظیفه و پرسنل است. اجبار برای پاسخگویی به سوالات و مذهبی، سیاسی و غیره. سوالات این بستگان

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از حضور مستشاران معنوی در کلانتری 65 تهران خبر داد.

حجت الاسلام جعفر محدیان رئیس عقیدتی سیاسی فاتب درباره حضور روحانیون در کلانتری های تهران گفت: با توجه به اینکه انواع مأموریت ها و هدایت مردم به کلانتری ها گسترده و زیاد است و چندین هزار مراجعه داریم. مردم به اماکن انتظامی به ویژه کلانتری ها هر روز نیاز به حضور مشاور معنوی در کلانتری ها داریم.

وی ادامه داد: مشاور روحانی در کلانتری ها نقش دارد. حضور مشاوران معنوی با برنامه ریزی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی است. پلیس های تخصصی دیگر نیز نیاز به مشاوره دارند، اما عمدتاً حضور این مشاوران معنوی در ادارات پلیس است. ماموریت اصلی این افراد در کلانتری ها مشاوره افسران ماست، یعنی حضور یک روحانی در بین نیروهای وظیفه و پرسنل برای پاسخگویی به سوالات و مسائل مذهبی، سیاسی و …. سوالات این بستگان

رئیس عقیدتی سیاسی فاتب با بیان اینکه اولویت اصلی حضور مشاوران روحانی در کلانتری ها مشاوره به کارکنان و نیروهای وظیفه است، تصریح کرد: در صورتی که افراد خارج از مجموعه نیروی انتظامی نیز به دنبال مشاوره باشند، آن افراد نیز از مشاوران نیروی انتظامی مشاوره دریافت خواهند کرد. کارکنان دفتری مشاوران خواهند بود البته ادارات پلیس مشاورانی برای خدمت رسانی به مشتریان دارند.

محدیان در پاسخ به این سوال که مشاوران دفتری در حال حاضر در چند شعبه نیروی انتظامی مستقر هستند، خاطرنشان کرد: مشاوران دفتری در حال حاضر در ۶۵ کلانتری حضور دارند و این مشاوران در بیش از دو سوم کلانتری ها حضور دارند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در سایر رده های پلیس حضور روحانیون در پایگاه ها و دفاتر سایر افسران تخصصی پلیس خواهد بود، گفت: خدا کند که این امر به تدریج انجام شود و سپس روحانیونی که به ما محول شده در کلانتری ها باشند. با به حد نصاب رسیدن از این مشاوران در سایر رده های پلیس نیز استفاده می شود، بی شک حضور این مشاوران در کلانتری ها موثر بوده و اظهارات روسای محترم کلانتری ها و نیروهای حاضر در کلانتری ها نشان می دهد که حضور روحانیون در کلانتری‌ها از جمله به معنای انجام مأموریت‌ها، کاری که پلیس در کلانتری انجام می‌دهد، مأموریت‌های سخت و زیان‌باری است که باعث آرامش این مأموران می‌شود.

رهبر عقیدتی سیاسی فاتب تصریح کرد: هر هفته با برگزاری دوره هایی برای 120 نیروی انتظامی که ارتباط مستقیم با مردم دارند نحوه برخورد خردمندانه با مردم را آموزش می دهیم و دوره آموزشی تعالی نیز برگزار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید