سخنگوی وزارت امور خارجه: مستشاران نظامی ایران در کنار سوریه خواهند بود

سخنگوی وزارت امور خارجه: مستشاران نظامی ایران در کنار سوریه خواهند بود

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه حمله تهاجمی و تروریستی ارتش آمریکا به اهداف غیرنظامی در شهر دیرالزور سوریه را محکوم کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: ادامه حضور غیرقانونی نظامی آمریکا و اشغال بخش‌هایی از خاک سوریه و حمله به اهداف مختلف در این کشور، نقض قوانین بین‌المللی و حاکمیت ملی است. تمامیت ارضی این کشور

کنعانی با اشاره به اقدامات بی ثبات کننده رژیم صهیونیستی و سکوت یا مشارکت آمریکا با این رژیم جعلی افزود: ادعای حضور آمریکا در سوریه برای مبارزه با داعش که خود نقش عمده ای در ایجاد آن داشت، تنها بهانه ای برای ادامه اشغالگری است. و غارت ثروت ملی سوریه یکی از منابع انرژی و غله این کشور است.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین اتهامات مقامات سیاسی و نظامی آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران را رد کرد و تاکید کرد: مقامات آمریکایی همواره اتهامات بی اساس و اثبات نشده ای را مطرح می کنند و بر اساس آن قضاوت می کنند، اما کاخ سفید باید بداند که این روش قدیمی است..

کنعانی افزود: هرگز فراموش نمی شود که سردار سلیمانی و مستشاران ایران در مبارزه با تروریسم در کنار نیروهای مسلح و ملت سوریه نقش مهمی در مبارزه با تروریسم ایفا کردند و اکنون به درخواست مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران دولت سوریه و به منظور کمک به این امر، این کشور برای مبارزه با تروریسم در سوریه حضور دارد و برای کمک به برقراری صلح، ثبات و امنیت پایدار در کنار سوریه خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید