حمله به مولوی عبدالحمید روزنامه جمهوری اسلامی/ حمله تروریستی به کلانتری زاهدان محصول تندروی وی در نماز جمعه بود.

حمله به مولوی عبدالحمید روزنامه جمهوری اسلامی/ حمله تروریستی به کلانتری زاهدان محصول تندروی وی در نماز جمعه بود.

جمهوری اسلامی نوشت: حمله چهار تروریست به کلانتری 16 زاهدان که منجر به خودکشی و شهادت دو نیروی انتظامی مستقر در آن کلانتری شد، نتیجه مستقیم سخنان تندروانه سوء استفاده کنندگان از روز جمعه بود. سکوهای اقامه نماز و سایر امکانات تبلیغاتی در چند ماه اخیر. استان سیستان و بلوچستان تلاش کرد تا بذر بدبینی را در جامعه بکارد.

واقعه پاییز 1401 اگرچه در جای خود قابل تفسیر و تحلیل است، اما این عارضه را برای عده ای ساده لوح یا وابسته نیز داشت که فکر می کردند کار نظام جمهوری اسلامی تمام شده و باید با افراط و تفریط کنار بیایند. مواضع، سهمی برای آینده آنها تحلیل های متاثر از القائات رسانه های بیگانه در روزها، هفته ها و ماه های نیمه دوم سال 1401 به حدی بود که این افراد دچار توهمات شدید شدند و با چنین تصور خامی از خط قرمزها عبور کردند. و هر چه خواستند گفتند. ، از این رو حتی به فکر همبستگی ملی هم نبودند، پیروان ادیان و پیوندهای قوی اقوام را با هم متحد نکردند و همه چیز را ابزاری برای رسیدن به اهداف و خواسته های شخصی و گروهی خود می دیدند. نتیجه این شد که عده ای به خاطر اعتماد این افراد خودمحور اما ساده لوح یا وابسته به هیجان آمدند و در برخی از شهرهای بلوچستان با شعارهای انحرافی به خیابان ها ریختند و عده ای به منظور کشتن ائمه جمعه و مسئولان و نیروهای امنیتی اقدام کردند. استان سیستان و بلوچستان را ناامن کند.

حمله روز گذشته به کلانتری 16 زاهدان آخرین عارضه این مواضع افراطی است. دارندگان این مواضع انحرافی و ضد وحدت ملی طبیعتا باید پاسخگوی آخرین سخنان چند ماه اخیر خود باشند و تاوان ایجاد بلاتکلیفی و ریختن خون بیگناهان را بدهند.

مردم استان سیستان و بلوچستان همواره حامی شیعه و سنی و علاقه مند به همبستگی ملی بوده اند. سران قبایل و طوایف نیز بارها این روحیه را به نمایش گذاشته و با تعابیر مختلف اعلام کرده اند. اکنون زمان آن فرا رسیده است که مدعیان رهبری و کسانی که از زبان مردم استفاده می کنند در انحرافات خود تجدید نظر کنند و با فاصله گرفتن از افراط و تفریط سعی در جبران گذشته داشته باشند و کاری از پیش نبرند و در راهی که از آن ناممکن است نروند. برگشتن

دیدگاهتان را بنویسید