حمله کیهان به مولوی عبدالحمید/ حامیانش توسط طالبان مسلح هستند!

حمله کیهان به مولوی عبدالحمید/ حامیانش توسط طالبان مسلح هستند!
کیهان نوشت: اختلافات زیادی بین مخالفان نظام وجود دارد. مولوی عبدالحمید که از حکومت طالبان حمایت می کند، نمونه آن است. مسلماً دانشجویان دختر و پسری که در دانشگاه ها جمع شده اند، با هواداران او که صرفاً توسط طالبان مسلح می شوند، موافق نیستند.

رویداد۲۴ مخالفان رژیم، خطر سوریه‌سازی را یک بازی رسانه‌ای برای ترساندن مردم می‌دانند. اما با ضعیف شدن سیستم، کدام یک از رویدادهای زیر رخ نخواهد داد؟

1- با تضعیف نیروی انتظامی اولین و بیشترین کالایی که وارد کشور می شود سلاح است. فرض کنید هزاران سلاح در پادگان ها و پایگاه های بسیج در سطح جامعه توزیع شود. آیا این سلاح ها فقط برای انتقام از نیروهای امنیتی و بسیج و خانواده هایشان استفاده خواهد شد؟ بدون یک دولت مرکزی چگونه می توان از درگیری بین گروه های مسلحی که در محله های مختلف تشکیل می شود جلوگیری کرد؟ آیا هیچ سلاحی برای اخاذی یا تسویه حساب و انتقام شخصی استفاده نخواهد شد؟

2- اکنون فقط پلیس از ورود میلیون ها مهاجر فقیر از کشورهایی مانند افغانستان و پاکستان جلوگیری می کند. اگر این نیرو تضعیف شود، شاهد افزایش تعداد مهاجران به کشور خواهیم بود و سپس تولید مواد غذایی به دلیل ناامنی کاهش می یابد. آیا در چنین شرایطی خطر گرسنگی و بیماری فراگیر یک توهم است؟ هزاران تکفیری و تبهکار و قاچاقچی نیز در کنار این جمعیت مهاجر هستند و یا از مرزهای عراق وارد کشور می شوند. چند ایرانی در حملات انتحاری کشته خواهند شد؟

3- اختلافات زیادی بین مخالفان نظام وجود دارد. مولوی عبدالحمید که از حکومت طالبان حمایت می کند، نمونه آن است. مسلماً دانشجویان دختر و پسری که در دانشگاه ها جمع شده اند، با هواداران او که صرفاً توسط طالبان مسلح می شوند، موافق نیستند. درگیری نظامی بین گروه های سلطنت طلب و منافقین نیز یکی از گام های سوریه سازی خواهد بود. با توجه به تفاوت ها و ایرادات قومی، مذهبی و غیره طبقاتی که در کشور وجود دارد، آیا خطر حذف نام ایران از نقشه جهان یک بازی رسانه ای برای ترساندن مردم است؟

انقلاب اسلامی 57 رهبر داشت که مورد قبول همه قرار گرفتند و در طول دهه‌های مبارزه اعتماد مردم را جلب کرده بودند و دانشجویانی با دیدگاه‌های مشابه تربیت کردند. او قبل از سقوط حکومت شاهنشاهی دولت موقت را تشکیل داد. این دولت پس از شکست نظام شاهنشاهی به سرعت خلاء قدرت را پر کرد. در واقع قبل از غرق شدن کشتی شاهنشاهی، کشتی جدیدی ساخته شده بود و رهبر انقلاب اعتماد مردم را روی آن جلب کرده و به کشتی جدید منتقل کرده بودند.

اکنون این کشتی توسط کوسه ها بدون جایگزینی تهدید می شود و عده ای سعی در آتش زدن آن از داخل دارند. این به دلیل ترس نیست که بیشتر مردم نمی خواهند به خیابان بروند. مردم از وضعیت اقتصادی و فرهنگی کشور راضی نیستند و انتظار و شایسته وضعیت بهتری هستند. اما آنها نمی خواهند در آتش زدن آن کشتی شرکت کنند و شاهد حذف نام ایران از نقشه جهان باشند.
در جریان انقلاب اسلامی سال 57 تعدادی از جوانان برای مدتی مسلح شدند. اما از آنجایی که انقلاب رهبر داشت و آن رهبر مورد قبول عموم مردم بود، دستور رهبر انقلاب مبنی بر تسلیم سلاح در پادگان برای برقراری امنیت کافی بود. اما در یک انقلاب بدون رهبر، چه کسی سلاح های پراکنده در جامعه را جمع آوری می کند؟ آیا گروه های جدایی طلب به دنبال دستیابی به سلاح های سنگین و استفاده از آن نیستند؟

بیشتر بخوانید: مولوی عبدالحمید: ایران فقط مال روزه داران و نمازگزاران نیست، ایران مال همه است

4- اکنون نسبت به سال 57 نیروهایی که به دنبال تجزیه ایران هستند قویتر شده اند. کشورهای رقیب و دشمن هرگز چنین کینه ای نسبت به موجودیت کشور ایران نداشته اند. در چنین شرایطی هزاران نیروی داعش که در کشورهای همسایه منتظر فرصتی برای نفوذ به مناطق پرجمعیت و انجام عملیات انتحاری هستند، خطر اصلی نیست. خطر اصلی از سوی کشورهایی مانند عربستان و ترکیه است و با تضعیف دولت مرکزی حتی کوتوله هایی مانند امارات، بحرین، جمهوری آذربایجان و کردستان عراق نیز طمع به سرزمین ایران عزیز دارند.

مرزهای ایران تنها در چهل سال گذشته در طول تاریخ بدون تغییر باقی مانده است. این ثبات مرزها به دلیل قدرت دولت مرکزی است. با تضعیف این قدرت، مداخلات خارجی و ادعاهای مرزی نیز بر بحران های فوق افزوده می شود. در ماه اول خودروهای نظامی با پرچم های امارات، ترکیه و کردستان عراق در شهرهای مختلف مرزی مانند بوموسی، تبریز و سنندج رویت می شوند. بنابراین به تلفات فوق تلفات ناشی از مداخلات خارجی و دفاع از مرزهای ایران در برابر مطامع کشورهای بیگانه را نیز اضافه کنید.

فقط به نقش نفت خوزستان در زندگی میلیون ها شهروند ایرانی توجه کنید. بسیاری از نیروهای تجزیه طلب هستند که معتقدند نفت متعلق به سرزمین مورد ادعای آنهاست. دولت فعلی ایران با موفقیت به حمله عراق برای حفاظت از خوزستان و اروندرود پایان داد. توجه داشته باشید که در حال حاضر، اگر پلیس وجود نداشته باشد، یک باند به راحتی می تواند جریان برق را به شهرهای بزرگ قطع کند. اگر گروه های تجزیه طلب پس از تضعیف دولت مرکزی ایران، جریان انرژی را برای یک ماه قطع می کردند، آیا بدون آب و برق، گاز و بنزین در تهران میلیون ها تلفات وارد نمی شد؟ کدام گروه از شورشیان جوان که به خیابان ها می آیند می توانند با تضعیف دولت اطمینان حاصل کنند که جریان آب، دارو، غذا و سوخت میلیون ها نفر در شهرهای بزرگ قطع نمی شود؟ گروه های خرابکاران زیادی وجود دارند که می خواهند تأسیسات هسته ای را خراب کنند و اگر دولت مرکزی ایران تضعیف شود، کدام یک از گروه های مخالف می توانند از نشت اورانیوم جلوگیری کنند؟

5- در چند دهه اخیر بحران آب در کشور باعث بروز اختلافات قومیتی و استانی شده است. به عنوان مثال اکنون آب آشامیدنی استان الف به استان هایی مانند ب و ب می رسد که تحت مراقبت پلیس هستند و جان میلیون ها نفر در گرو تلاش شبانه روزی پلیس برای جاری نگه داشتن این آب است. اما برخی از کشاورزان استان الوب ادعا می کنند که مالک این آب هستند. در چنین شرایطی به محض تضعیف توان نیروی انتظامی، آب از سرچشمه قطع می شود و حتی به استان B هم نمی رسد و میلیون ها نفر در کویر مرکزی ایران از آب شرب محروم می شوند. . اختلافات محلی و معایب قومی، زبانی و محلی از این دست در تمام مناطق کشور وجود دارد که با تضعیف اقتدار مرکزی فعال خواهد شد و با توجه به میزان سلاحی که در جامعه توزیع خواهد شد، هر کدام از آنها توانایی دارند. برای ایجاد بحران و نابودی بسیاری.

اینکه در حوادث اخیر اکثر مردم از ترس به خیابان ها نیامده اند توهینی به مردم شجاع این کشور است. سیاستمداران غربی نیز سال ها معتقد بودند که اگر مردم ایران از لحاظ اقتصادی آسیب ببینند، قیام خواهند کرد. اما سکوت مردم ایران از ترس نیست. گرچه مشکلات اقتصادی ایران زیاد است، اما ناآرامی ایجاد نمی کند. مردم ایران قرن ها بلاتکلیفی در ذهن خود دارند و این تفکر تاریخی به آنها آموخته است که برای هر پیشرفت و تغییری ابتدا باید یقین وجود داشته باشد.
منبع: روزنامه کیهان

دیدگاهتان را بنویسید