حفاری ها با نمایندگان سه کشور اروپایی و مورا دیدار کردند

زمان: 18:31
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۱۹
کد خبر: 1799253

در پی رایزنی های هشتمین دور مذاکرات امشب (شنبه) در وین، انریکه مورا، معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اروپا، مذاکره کنندگان ارشد سه کشور اروپایی و علی باقری، مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در پی رایزنی های هشتمین دور مذاکرات امشب (شنبه) در وین، انریکه مورا، معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اروپا، مذاکره کنندگان ارشد سه کشور اروپایی و علی باقری، مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران .

این دیدار در هتل کوبورگ وین برگزار شد که در آن مذاکرات تحریم ها در حال انجام است. رایزنی های تخصصی در قالب دو و چند جانبه ادامه دارد.

دیدار باقری با طرف های اروپایی امروز در حالی برگزار شد که نمایندگان انگلیس و آلمان در مذاکرات تغییر کردند. گفته می شود تغییر نماینده آلمان به دلیل دولت جدید این کشور و تغییر نماینده انگلیس به دلیل بازنشستگی مذاکره کننده قبلی است.

بر اساس این گزارش، خانم الکاک به عنوان مذاکره کننده ارشد بریتانیا و خانم بلمان از آلمان به فهرست مذاکره کنندگان برتر کشورهای شرکت کننده در مذاکرات وین اضافه شده اند.

هشتمین دور مذاکرات در وین دوشنبه گذشته (26 دسامبر) آغاز شد و مذاکرات به پیش می رود، اما با احتیاط. جمهوری اسلامی ایران گفته است در صورت توافق در وین، کشور ناقض توافق سال 94 ابتدا باید تحریم ها را لغو کند و پس از بازرسی، اقدامات هسته ای ایران بر اساس توافق برجام انجام می شود.

ایران تاکید می‌کند که هرچه کشور مقابل آمادگی بیشتری برای لغو تحریم‌ها داشته باشد و پذیرفتن سازوکارهای پیش‌بینی شده از سوی جمهوری اسلامی ایران برای لغو تحریم‌ها جدی‌تر باشد، زمان برای دستیابی به توافق نهایی کوتاه‌تر می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید