حفاری ها با نمایندگان اتحادیه اروپا و سه کشور اروپایی دیدار کردند

ساعت: 21:20
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۷
کد خبر: 1801410

دیدار مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران و نمایندگان اتحادیه اروپا و سه کشور اروپایی در وین برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی باقری مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران امشب (دوشنبه 26 دی) با نمایندگان اتحادیه اروپا و سه کشور اروپایی (آلمان، فرانسه و انگلیس) در هتل کوبورگ وین دیدار و گفت و گو کرد.

علی باقری و مذاکره کنندگان ارشد سه کشور اروپایی روز جمعه (15 ژانویه) به توافق رسیدند و برای رایزنی با پایتخت ها به کشورهای متبوع خود بازگشتند. حفاری ها امروز به وین بازگشتند و رایزنی ها در سطح مذاکره کنندگان ارشد آغاز شد. همچنین در دو روز گذشته نشست های کارشناسی در وین برگزار شده است.

بر این اساس، روز گذشته (یکشنبه) کارگروه رفع تحریم ها با حضور کارشناسان ایرانی و گروه 1+5 در هتل کوبورگ وین تشکیل جلسه داد. همچنین سومین جلسه کارگروه (تدارکات اجرایی) با حضور کارشناسان ایرانی و گروه 4+1 در هتل کوبورگ وین پایتخت اتریش برگزار شد.

به گزارش فارس، سعید حاطب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه امروز (دوشنبه) در نشست هفتگی با خبرنگاران درباره مذاکرات وین با بیان اینکه اختلافات مهم همچنان پابرجاست و البته بن بست حل نشده ای نداریم، گفت: میزها و ستون های زیادی وجود دارد. تهیه شده است. پرانتزها نیز پاک می شوند و ایده ها تا حد زیادی منسجم هستند و به جملات و کلمات تبدیل می شوند.

وین، پایتخت اتریش نیز میزبان 14 روز مذاکرات در دور هفتم مذاکرات بود. مذاکراتی که از هازارد هشتم و هازارد دوازدهم برای رایزنی با کشورهای اروپایی درباره دو پیشنهاد ایران آغاز شده بود، برای چند روز متوقف شد و در هازارد هجدهم از سر گرفته شد. نیمه دوم این مذاکرات از 16 آذرماه آغاز شد و با تصمیم گیری برای بازگشت هیئت ها به پایتخت ها و بازگشت به زودی به وین، روز جمعه (26 آذر) با نشست نهایی کمیته مشترک آژانس به پایان رسید. ادامه یافت و پس از سه روز وقفه به مناسبت سال نو، از روز دوشنبه 13 دی ماه از سر گرفته شد و تا روز جمعه 24 دی ماه با حضور مذاکره کنندگان ارشد ادامه یافت. بر اساس این توافق، مذاکره کنندگان ارشد ایران و سه کشور اروپایی برای رایزنی با پایتخت ها به مدت دو روز وین را ترک کردند و علی بهاگری امروز به وین بازگشت. البته جلسات کارشناسی در این مدت متوقف نشد و ادامه یافت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید