حقوق بازنشستگان بار دیگر با مشکل مواجه شد

حقوق بازنشستگان بار دیگر با مشکل مواجه شد

این سازمان ها پیش از این افزایش حقوق 10 درصدی به اضافه 650 هزار تومان را طبق اعلام دولت اعلام کرده بودند، اما پس از آن مقرر شد از شهریورماه برای همه مستمری بگیران سایر رده های تامین اجتماعی 38 درصد به اضافه 515 هزار تومان افزایش یابد.

در 23 مردادماه گزارش شد که فعالیت‌های اداری و سازمان‌های برنامه‌بودجه‌ای پیشنهاد مشترکی را برای افزایش حقوق و مستمری سربازان کشوری و لشکری ​​و مستمری بگیران برای بررسی و تصمیم‌گیری ارائه کردند. در توجیه این پیشنهاد آمده بود که هدف بهبود و حمایت از معیشت غیرنظامیان و نظامیان و مستمری بگیران و ارتقای قدرت خرید آنها بود. قرار است دوباره حقوق مشمولان افزایش یابد.

قرار بود افزایش حقوق بازنشستگان از شهریور ماه اجرایی شود

در همین رابطه ولی اسماعیلی نایب رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی در گفت و گو با دیده بان ایران گفت: تصمیمات لازم در این خصوص در هیات مربوطه اتخاذ شده و دستور افزایش حقوق بازنشستگان در سایر نقاط کشور صادر شده است. مراتب توسط سازمان تامین اجتماعی صادر شده است.

وی افزود: قرار بود افزایش حقوق از شهریور ماه اجرایی شود اما به نظر می رسد خلف قول داده افزایش حقوق بازنشستگان از مهرماه اجرایی شود و معوقات آنها نیز به حسابشان واریز شود.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس بیان کرد: حقوق مستمری بگیران سایر رده ها (بدون حداقل درآمد) طبق مصوبات ماه آینده با افزایش 38 درصدی به اضافه 515 هزار تومان بر اساس قانون معظم له پرداخت می شود. شورای کار

پیش از این، میرهاشم موسوی؛ مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: احکام جدید مستمری بگیران سایر رده های تامین اجتماعی صادر شده و از 30 شهریور ماه حقوق این افراد بر اساس افزایش 38 درصدی به اضافه 515 هزار تومان پرداخت می شود.

وی گفت: برای پرداخت معوقات مستمری بگیران برای معوقات فروردین تا اول شهریور یعنی پنج ماه برنامه ریزی شده است و نحوه پرداخت معوقات در اسرع وقت اعلام می شود.

امکان پرداخت مابه التفاوت بهمن ماه همزمان با پرداخت مستمری ماهانه توسط سازمان بیمه وجود دارد. به نظر می رسد در ماه های آبان، آذر، دی و بهمن تکرار شود و به این ترتیب مابه التفاوت افزایش مستمری ماه های اردیبهشت، خرداد، تیر و مرداد قبل از فرارسیدن اسفند و سال- پایان پرداخت عیدی

دیدگاهتان را بنویسید