پاسخ ما به کشورهایی که منافع ما در خلیج فارس را با مشکل مواجه می کنند تاسف بار خواهد بود.

پاسخ ما به کشورهایی که منافع ما در خلیج فارس را با مشکل مواجه می کنند تاسف بار خواهد بود.

روز جدید فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه خلیج فارس برای همیشه خلیج فارس می ماند، گفت: کشورهای منطقه می توانند امنیت را در این منطقه حساس برقرار کنند و نیازی به حضور کشورهای خارجی نیست، ما قادر به برقراری امنیت هستیم. در خلیج فارس این منطقه است و حضور بیگانگان در این منطقه به هیچ وجه موجه نیست و حضور آنها قطعا باعث ایجاد بلاتکلیفی می شود.

دریادار تنگسیری در گفت‌وگویی به مناسبت روز ملی خلیج فارس گفت: نام خلیج در قدیم با نام‌های مختلف سینوس پارتیکوس، پرشین گلف، خلیج فارس استفاده می‌شده است و این نام‌هایی است که ذکر شده است. به «خلیج فارس» و از قدیم الایام امکان حضور بیگانگان در این منطقه وجود داشت و اگر تاریخ را ورق بزنید در سال 1508 میلادی که پرتغالی ها به خلیج فارس آمدند و برای اولین بار به یاسک رفتند و پس از و از گمبرون تا جزیره هرون که جزیره هرمز است در آنجا سکنی گزیدند و قلعه ای در آنجا ساختند که 35 سال طول کشید سپس قلعه دوم در جزیره لارک و سپس قلعه سوم در جزیره کشم را ساختند. در واقع با ساختن این سه قلعه، مثلثی از امنیت و حفاظت را برای خود تشکیل دادند.

فرمانده ناوگان سپاه گفت: با این فرض پرتغالی ها در خلیج فارس حضور خواهند داشت و 117 سال در این منطقه حساس خواهند ماند. در آن زمان نفت و گاز نبود. سپس در سال 1622 امام کولی خان در زمان شاه عباس صفوی منطقه را از پرتغالی ها درآورد و انگلیسی ها در آن منطقه حضور داشتند.

وی ادامه داد: انگلیسی ها از قرن 16 تا 19 در این منطقه ماندند و سپس آمریکایی ها برای غارت نفت این منطقه به اینجا آمدند.

تنگسیری بیان کرد: حضور بیگانگان در این منطقه اهمیت و حساسیت فراوان منطقه مهم خلیج فارس را نشان می دهد، امروز خلیج یک منطقه بسیار حساس است و انرژی بسیار بالایی از صنایع گاز، نفت و ماهیگیری دارد.

سردار تنگسیری با توجه به اهمیت صنعت گردشگری و رونق اقتصاد دریایی با توجه به جزایر فراوان منطقه افزود: ثبات امنیتی، جزایر و سواحل زیبا، منابع عظیم انرژی، فراوانی و تنوع شیلات می تواند همیشه بالا باشد. و اقتصاد دریا محور گفت: این موضوع همیشه مهم و حساس بوده است زیرا ما ۱۹ جزیره مهم در اعماق آب های خلیج فارس داریم که جزو جزایر استراتژیک ما هستند و حضور بیگانگان در این منطقه اهمیت این موضوع را نشان می دهد. .

سردار تنگسیری با ایرانی دانستن منطقه گفت: خلیج فارس از قدیم الایام خلیج فارس بوده است زیرا تمام منطقه در دست ایرانیان بوده است اما اکنون معتقدیم نام این منطقه خلیج فارس است. و هم اکنون منتهی الیه جنوبی خلیج فارس کشورهای عربی و ایران اسلامی که 1357 کیلومتر مرز آبی دارد در این منطقه حساس حضور دارند.

دریادار تنگسیری گفت: معتقدیم کشورهای منطقه می توانند امنیت را در این منطقه حساس برقرار کنند و اصلا نیازی به حضور کشورهای خارجی نیست. ما بارها به همسایگان جنوبی خود پیام صلح و دوستی داده‌ایم که می‌توانیم امنیت را در این منطقه برقرار کنیم، این منطقه هیچ توجیهی ندارد و حضور آنها قطعاً باعث ایجاد بلاتکلیفی می‌شود، مانند رژیم صهیونیستی که کودکان را می‌کشد و… آوردن آنها به این منطقه پیام خوبی ندارد و می تواند امنیت خود را برقرار کند.

فرمانده ناوگان سپاه گفت: آمریکایی ها و کشورهای فرامنطقه ای در این منطقه جایی ندارند. رژیم اشغالگر قدس قطعا جایی در این منطقه نخواهد داشت و تا حدودی می توانیم آن را تحمل کنیم. اگر صبرمان تمام شود، قطعاً هشدار می دهیم که چه کسی و هر کشوری بخواهد برای منافع ما در خلیج فارس مشکل ایجاد کند، پاسخ ما قاطع و متأسفانه خواهد بود.

سردار تنگسیری افزود: امروز نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس کاملاً حاکمیت و حضور دارد. از تنگه هرمز تا شمال خلیج فارس بر عهده این نیروها است و ما حضور فعال و موثری در اطراف داریم و در حال رصد هستیم و تاکنون اجازه حضور نیروهای خارجی را نداده و نخواهیم داد. آبهای جمهوری اسلامی تحت کنترل ما مانند فلات قاره.

دریادار تنگسیری ادامه داد: ناوگروه سپاه از سال 92 دریای نور را به آب انداخت تا مردم عزیزمان به ویژه جوانان رشید کشور اسلامی را با دریا و توانمندی هایی که در خلیج فارس و جزایر وجود دارد آشنا کند. و انشالله این زمان ادامه خواهد داشت و از جوانان عزیز می خواهیم که بیایند و با این جزایر و ظرفیت های عظیم آنها در خلیج فارس و این منطقه استراتژیک بیشتر آشنا شوند.

سردار تنگسیری با مهم دانستن عنوان خلیج فارس گفت: اینجا خلیج فارس است و هیچکس نمی تواند نام دروغی بر این وضعیت بگذارد و جوانان ما اگر خدا بخواهد باید این میراث گرانبهایی را که به دست آمده است حفظ کنند. از گذشته به ما رسیده و به آیندگان منتقل شده است.

دیدگاهتان را بنویسید