سیستم بین المللی باید به سوابق تاسف بار حقوق بشر استرالیا پاسخ دهد


ساعت: 18:59
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۹
کد خبر: 1917000

محکومیت تحریم ها علیه افراد و نهادهای خاص ایران؛

سخنگوی وزارت امور خارجه اقدامات دولت استرالیا برای تحریم برخی افراد و نهادهای جمهوری اسلامی ایران را محکوم کرد و ضمن یادآوری تعهدات بین المللی استرالیا در زمینه مبارزه با تروریسم، گسترش نفرت و احترام حقوق بشر، پرونده‌های حقوق بشر در این کشور تاریک و در خور توجه است.» و واکنش بین‌المللی را می‌دانست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ناصر خانانی اقدامات دولت استرالیا برای تحریم برخی افراد و نهادهای جمهوری اسلامی ایران را محکوم کرد و افزود: اقدام استرالیا مصداق مداخله در امور داخلی ایران و تحریک و ترویج خشونت است. و نفرت

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: سرکوب جدید ضدایرانی استرالیا در حالی صورت گرفت که دولت این کشور چندین سال است که به طور سیستماتیک حقوق اساسی بومیان استرالیایی، زندانیان و پناهجویان را زیر پا گذاشته و عناصر ضد ایرانی را نیز در خود جای داده است. -گروه های تروریستی و تجزیه طلب ایرانی.

وی با اشاره به اینکه طی یک دهه گذشته سازمان های بین المللی گزارش های مستند متعددی از نقض حقوق بشر در استرالیا منتشر کرده اند، افزود: اخیرا این کشور از بازدید کمیته بین المللی پیشگیری از شکنجه از مراکز نگهداری پناهجویان در این کشور جلوگیری کرده است. این کشور تعهدات حقوق بشری خود را نقض کرده است، بنابراین رفتار غیرانسانی این کشور با پناهجویان پنهان مانده است.

وی با یادآوری تعهدات بین المللی استرالیا در قبال مبارزه با تروریسم، گسترش نفرت و احترام به حقوق بشر، سابقه حقوق بشر استرالیا را تاسف بار و مستحق توجه و واکنش بین المللی می داند.

دیدگاهتان را بنویسید