خاطرات 1998 لیون; تیم ملی ایران را تشویق کنید/ به امید صعود با برتری مقابل آمریکا با هدایت ستارگان!


ساعت: 10:31
تاریخ انتشار: 1401/01/17
کد خبر: 1819944

گزارش سایت فدراسیون جهانی فوتبال از تقابل ایران و آمریکا در قطر؛

سایت فیفا در گزارشی جامع به پوشش مجدد تیم ملی ایران با آمریکا در جام جهانی 2022 پرداخته است.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ حساسیت عمومی در رسانه های داخلی و خارجی پس از رقابت تیم ملی فوتبال کشورمان با تیم های ملی آمریکا، انگلیس و قهرمان قاره اروپا در گروه B جام جهانی 2022 قطر تشدید شد.

سایت فدراسیون جهانی فوتبال نیز به این دیدار مهم اشاره کرد و در گزارشی نوشت: ایران برای ششمین ماجراجویی جام جهانی آماده می شود. آنها در حال حاضر پیشتاز آسیایی در رنکینگ جهانی هستند و پیش از این در سال های 1978، 1998، 2006، 2014 و 2018 شرکت کرده بودند. البته تیم ملی نتوانست در اولین بازی خود در تاریخ جام جهانی پیروز شود، اما در دومین بازی خود موفق به کسب پیروزی نشد. ایرانی ها در سال 1998 در فرانسه در اولین بازی زیر نظر جلال طالبی با نتیجه یک بر صفر مغلوب یوگسلاوی شدند و در بازی دوم به مصاف آمریکا رفتند.

این سایت در ادامه گزارش داد: این مسابقه به دلیل تنش های سیاسی بین دو کشور به تیتر اخبار ورزشی آن زمان تبدیل شد. هوادارانی که در مسابقه عصر حاضر در ورزشگاه حضور داشتند با لحظه ای حساس در تاریخ این ورزش مواجه شدند. اعضای هر دو تیم قبل از بازی با داور عکس گرفتند و بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران به نشانه صلح به همکاران آمریکایی خود توپ های سفید دادند. این بازی نمونه ای از بازی جوانمردانه بود که در آن ایران با گل های حمید استیلی و مهدی مهدویکیا که در بوندسلیگا بازی می کردند، 2-1 پیروز شد. برایان مک براید گل دیرهنگام آمریکایی ها را به ثمر رساند. اما خیلی کم بود و خیلی دیر.

فیفا همچنین نوشت: پس از آخرین علامت داوری این مسابقه هیجان انگیز، همبستگی ذاتی فوتبال دوباره نشان داده شد. بازیکنان با یکدیگر احوالپرسی کردند و تی شرت های خود را رد و بدل کردند. دو تیم تا پایان مرحله گروهی حضور داشتند اما تیم های ملی فوتبال آلمان و یوگسلاوی به مرحله یک هشتم نهایی راه یافتند. ایرانی ها در جام های جهانی 2006 و 2014 هم همین سرنوشت را داشتند که دوباره در مرحله گروهی بازی کردند و هر بار فقط یک امتیاز کسب کردند.

اما در جام جهانی 2018 روسیه، تیم ملی نمایشی لذت بخش از خود به نمایش گذاشت و ابتدا مراکش را با نتیجه یک بر صفر شکست داد، با همین نتیجه مغلوب اسپانیا شد و با پرتغال به تساوی یک بر یک دست یافت. متاسفانه تساوی 3-3 ایبری ها کمکی به ایران نکرد و آنها مرحله حذفی را از دست دادند. در جام جهانی فوتبال 2022 قطر، تیم ملی مشتاق است تا یک گام دیگر به جلو بردارد. در گروه B، شاگردان دراگان اسکوچیچ در تکرار آن بازی نمادین فرانسه در سال 1998 به مصاف برنده پلی آف اروپا، انگلیس و آمریکا می روند. مشخص شود که آیا یکی از دو تیم موفق خواهد شد یا خیر.

ایرانی ها با هدایت ستارگانی مانند سردار آزمون از بایرلورکوزن و مهدی طارمی از پورتو به دنبال دومین پیروزی خود در تاریخ جام جهانی مقابل آمریکا در 29 نوامبر و نگاهی به مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی در قطر هستند. اولین بار، “فیفا به این نتیجه رسید. آنها زمان هایی در تاریخ خواهند داشت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید