خاطره تلخ ساپینتو از داوری استقلال – مس

خاطره تلخ ساپینتو از داوری استقلال – مس

در چارچوب هفته چهاردهم لیگ برتر استقلال، ورزشگاه آزادی تهران میزبان مس رفسنجان است. این دیدار در حالی برگزار می شود که بر اساس اعلام کمیته داوران فدراسیون فوتبال، امیر عرب برگی به همراه حسن زهیری و هادی طوسی قضاوت را بر عهده خواهند داشت.

نکته جالب این است که عرب برگی برادر همسر علیرضا فغانی از داوران ارزشمند فوتبال کشورمان محسوب می شود که اتفاقا عرب برگی چند روز پیش در واکنش به خطای صالح حردانی هندی مقابل صنعت نفت آبادان گفته بود. اینکه به نظر او بازیکن استقلال در این صحنه باید اخراج شود، اخراج خواهد شد. حردانی البته با این حرکت کارت زرد گرفت و دیدار مقابل مس رفسنجان را از دست داد.

امیر عرب‌براقی یکی از داوران جوان فوتبال ایران است که امسال در فهرست بین‌المللی قرار گرفت و شانس قضاوت در رقابت‌های خارجی را دارد. این داور 31 ساله که برادر همسر علیرضا فغانی است امسال قضاوت های بی نقصی داده و همین باعث شده تا کمیته داوران در این فصل لیگ برتر بیشترین اعتماد را به او داشته باشد.

عرب براقی که برای قضاوت دیدار روز جمعه استقلال و مس رفسنجان انتخاب شده بود، برای هفتمین بار در لیگ برتر علامت می دهد. وی پیش از این بازی های فولاد – نفت آبادان، پرسپولیس – آلومینیوم، مس کرمان – گلغر، استقلال – گلغر، سپاهان – پرسپولیس، آلومینیوم اراک و نساجی مازندران را انجام داد تا رکورددار لیگ شود.

لازم به ذکر است دیدار تیم های گل گهر و استقلال که در سیرجان برگزار شد با نتیجه 2 بر یک به سود آبی پوشان به پایان رسید و یکی از دیدارهای جنجالی این فصل بود که با اخراج همراه شد. ساپینتو و 2 جلسه محرومیت سرمربی پرتغالی. در آن دیدار استقلالی ها با گل های محمد محبی و کوین یاماگا حریف خود را شکست دادند اما پنالتی دقیقه 98 به سود استقلالی ها باعث درگیری و تنش در حاشیه شد.

اعضای کادر فنی گل گهر به شدت به تصمیم عرب براگی و ساپینتو نیز به اعتراض نیمکت نشینان گل گهر به اخراج عرب براگی ساپینتو و دو جلسه محرومیت انضباطی اعتراض کردند.

دیدگاهتان را بنویسید