خبرهای خوبی از نقل و انتقالات برای استقلال رسیده است

خبرهای خوبی از نقل و انتقالات برای استقلال رسیده است

محمد محبی را یکی از بهترین بازیکنان آبی پوش در فصل جاری لیگ برتر می دانند. بازیکنی که با گلزنی مجدد مقابل هواداران پاهایش را برای گلزنی باز کرد تا روزهای خوبش با استقلال ادامه پیدا کند. این فوتبالیست که به صورت قرضی از سانتا کلارا و با زدن 7 گل و 3 پاس گل به جمع آبی های پایتخت اضافه شد، یکی از مهره های کلیدی تیم ساپینتو است.

با این حال آنچه باعث نگرانی هواداران استقلال شده، قرارداد محبی با این تیم است. آبی ها در تابستان موفق شدند بوچهری وینگر خود را به صورت اجاره ای جذب کنند و اگر تا پایان فصل مبلغی را به حساب سانتا کلارا واریز کنند، این قرارداد نامحدود خواهد بود. با این حال مدیران استقلال در این مدت حتی نتوانستند اقساط قرضی را پرداخت کنند و تیم پرتغالی نیز از آبی ها به AFC شکایت کرد و همین مشکل باعث شد استقلال در فصل آینده حفظ محمد محبی را با مشکل مواجه کند. البته بعداً اعلام شد که بازیکنان استقلال با دفاع از خود از جرایم اضافی تبرئه شدند، اما این بدان معنا نیست که 230 هزار دلار باقیمانده رضایتنامه این بازیکن فراموش شده و هرگز پرداخت نشده است، در حالی که بازیکنان استقلال نیز باید 600 هزار دلار از این بازیکن پرداخت کنند. نهایی شدن قرارداد محبی را باشگاه اماراتی پرداخت خواهد کرد.

البته چند روز پیش شایعه ای در فضای مجازی منتشر شد مبنی بر اینکه محبی در صورت سقوط سانتا کلارا به لیگ دسته اول پرتغال می تواند قرارداد خود را با این تیم فسخ کند. آنها اکنون در انتهای جدول لیگ برتر پرتغال قرار دارند و سقوط آنها تقریبا قطعی به نظر می رسد. این مشکل باعث شد تا هواداران استقلال امیدوار باشند با حضور سانتا کلارا، محبی بدون مشکل در فصل آینده به میدان برود اما این بازیکن دیروز آبی ها را ناامید کرد. چرا که محبی در پایان دیدار مقابل هوادار این ادعا را رد کرد که در صورت سقوط سانتا کلارا می تواند قراردادش را با تیم پرتغالی فسخ کند، بنابراین مدیران استقلال باید به دنبال تصمیم جدیدی برای حفظ محبی برای فصل آینده باشند.
با تمام این تفاسیر خبر می رسد که استقلالی ها با پرداخت این مبلغ به باشگاه پرتغالی و توافق با این بازیکن برای فصل آینده به دنبال نهایی شدن قرارداد مجیبی هستند.

در مورد کایدی صحبت کنید
پس از اینکه باشگاه شباب الاهلی امارات بارها با بی ادبی باشگاه استقلال برای پرداخت یک میلیون درهم رضایت نامه مهدی قیدی مواجه شد، سرانجام این باشگاه تهدید کرد که موضوع را به فیفا خواهد برد و از باشگاه استقلال به فدراسیون جهانی فوتبال شکایت خواهد کرد.

بر این اساس باشگاه اماراتی اخیراً دو اخطار متوالی به استقلالی ها اعلام کرده است که تا 18 اسفند فرصت دارد تا مبلغ رضایت نامه بوچهری مهاجم کوچک بوچهری به استقلال را پرداخت کند و به این باشگاه اعلام کرد که حالا که پرداخت نکرده اند. در مهلت توافق شده، پرونده به فیفا خواهد رفت. این در حالی است که پس از عدم موفقیت در این امر این رقم به دلیل تاخیر در پرداخت دو برابر شده و به 2 میلیون درهم رسیده است. این در شرایطی است که طبق شنیده های ما، باشگاه استقلال در حال مذاکره با اماراتی ها است تا با پرداخت یک میلیون درهم (اصل پول) رضایت این باشگاه را جلب کند تا جریمه مالی بعدی ناشی از زیان آن کاهش یابد. و تنها به یک میلیون درهم ذکر شده در قرارداد بسنده کند.

لازم به ذکر است که طی این مذاکرات، استقلالی ها قصد دارند پیشنهاد دیگری مبنی بر تمدید حضور قائدی در استقلال برای فصل آینده به امارات ارائه کنند که بر اساس آن برای فصل آینده در صورت اعلام رضایت شباب الاهلی، اما مبلغی بیش از یک میلیون درهم برای رضایت این بازیکن لازم است.

با تمام این تفاسیر استقلالی ها مصمم به حفظ کایدی هستند. این در صورتی است که اقدامات اولیه در زمان حکومت آجورلو انجام شده اما با تغییر قاعده این پرونده مسکوت مانده است. در سفر اخیر مدیران استقلال به امارات قرار بود یک میلیون درهم در دو قسط پرداخت شود که این مبلغ به شباب الاهلی پرداخت نشد. با این حال همانطور که دیروز نوشتیم بعید است که استقلالی ها بابت پرونده قائدی با تیم اماراتی تهدیدی داشته باشند اما اینکه آیا قیدی در استقلال باقی می ماند یا نه باید دید.

دیدگاهتان را بنویسید