خبر بدی برای یحیی می آید؟ شوک به پرسپولیسی ها

290455 114 خبر خاکستری

سپاهان از همان دقایق دیدار مقابل ملوان نمایش درخشانی داشت و موقعیت های زیادی برای گلزنی روی دروازه این تیم ایجاد کرد. در نهایت در ابتدای نیمه دوم بود که پاس های متعدد رامین رضاییان بار شد و شهریار موگانلو با یک ضربه سر محکم توانست حواس دروازه دریانورد را منحرف کند. با این برتری برتری سپاهان ادامه یافت و این تیم در آستانه قهرمانی قرار گرفت اما شلختگی غیرمنتظره در دقایق پایانی سه امتیاز این تیم را تبدیل به یک امتیاز کرد و پس از پرسپولیس در رده دوم قرار داد. جالب اینجاست که در دقایقی پس از دریافت گل، خبرنگار اصفهانی به انتقاد از تصمیمات ژوزه مورائیس پرداخت و مدعی شد شاید تعویض های این سرمربی در از دست دادن آن دو امتیاز مهم نقش زیادی داشته است.

خود سرمربی پرتغالی ها به قدری از نتیجه تیمش عصبانی بود که برخلاف همیشه حتی در نشست خبری بعد از بازی هم شرکت نکرد و ترجیح داد خیلی زود به خانه برود. احتمالا مورایس پس از بازی بارها موقعیت های از دست رفته تیمش را مرور کرده و دوباره پشیمان شده است. نکته مهم اینجاست که این سرمربی باتجربه تا 24 ساعت پیش موفق ترین مرد فوتبال ایران بود و در اوج قرار داشت اما حالا شرایط برای مورایس کاملا تغییر کرده است و ممکن است حتی جامی هم نبرد. اولین فصل حضورش در ایران

با ریکاردو ساپینتو، همه چیز چندان متفاوت نیست. از ابتدای فصل زمستان و پس از شکست در اصفهان مقابل سپاهان روزهای درخشش این سرمربی در ایران آغاز شد و به جز تساوی در حنا نساجی، استقلال زیر نظر ساپینتو به هیچ حریفی رحم نکرد. برتری هنگفت 6 گلی مقابل هوادار به تیمش شانس اول قهرمانی در دربی را داد اما دیدار مقابل پرسپولیس به بدترین شکل ممکن برای آبی ها پیش رفت و شکست مقابل رقیب دیرینه شانس استقلال را برای قهرمانی بسیار کاهش داد. عنوان.

حالا با گذشت کمتر از یک هفته از درخشش درخشان استقلال و سپاهان، شرایط چندان مطابق میل این دو مربی پرتغالی نیست. اما همه چیز برای یحیی گل محمدی به طرز عجیبی تغییر کرد. تیم او که پس از باخت به سپاهان در اسفندماه به شدت مورد انتقاد قرار گرفت، اکنون در اوج قرار دارد و به عنوان اولین شانس برای کسب هر دو جام شناخته می شود. بردهای پیاپی گل محمدی در لیگ برتر، برد مهم دربی مقابل استقلال و البته حریف عجیب سپاهان در اصفهان مقابل ملوان باعث شد همه چیز به نفع یحیی و تیمش تمام شود و بعد از چند ماه دوباره به اوج برگردند. از جدول

بررسی این روند نشان می دهد که عمر موفقیت و ستایش در فوتبال بسیار کوتاه است. یحیی که مورد انتقاد قرار می گرفت حالا امپراطور هواداران پرسپولیس شده است و از طرفی مورایس و ساپینتو که به شدت مورد تمجید هواداران قرار گرفتند، رابطه چندان خوبی ندارند. همین وضعیت می تواند هفته آینده به شکل دیگری تکرار شود و مثلا ممکن است لنگ زدن پرسپولیس مقابل گل گهر بار دیگر معادله قهرمانی را تغییر دهد.

به همین دلیل برای سنجش میزان موفقیت یک سرمربی، نه تنها باید نتایج او را بررسی کرد، بلکه باید نگاه عمیق تری به تاریخ داشت. به عنوان مثال، یورگن کلوپ در سال های اخیر بارها در لیگ برتر و در هفته های پایانی جام را به منچسترسیتی داده است و در دهه اخیر سه بار در فینال لیگ قهرمانان اروپا شکست خورده است.

اگر در آخرین گام نتایج دیگری حاصل می شد، شاید کلوپ عنوان موفق ترین سرمربی تاریخ فوتبال را کسب می کرد، اما در شرایط فعلی نمی توان او را یک ناکام تعریف کرد و بی شک یکی از قوی ترین لیورپول های تاریخ است. تاریخ ساخته شده است. همین طرز فکر در مورد مربیانی مانند ساپینتو، مورایس و یحیی نیز صدق می کند. در هر صورت، در پایان فصل، یکی از این سه نفر قهرمان جام قهرمانان خواهد شد و این به معنای شکست دو نفر دیگر نیست.

این سه سرمربی توانستند جذاب ترین میدان قهرمانی تاریخ فوتبال ایران را رقم بزنند و به همین دلیل باید از آنها تمجید کرد. امیدواریم یحیی، مورایس و ساپینتو در فصل آینده به کار خود ادامه دهند و در کنار خمس و سایر مربیان قهرمانی دیدنی دیگری را رقم بزنند.

در این 48 ساعت همه چیز به بهترین شکل ممکن برای یحیی گل محمدی پیش رفت اما او تجربه کافی را دارد که به خوبی بداند این شرایط ثابت نیست و یک اشتباه کوچک می تواند معادلات را در مسیر قهرمانی به کلی تغییر دهد.

دیدگاهتان را بنویسید