خبر بد برای طرفداران ایرانی گوشی محبوب

خبر بد برای طرفداران ایرانی گوشی محبوب

سخنگوی وزارت امنیت از عدم ورود آیفون ۱۴ به صورت تجاری به کشور خبر داد و گفت: رجیستری این گوشی ها نیز توسط نهادهای دیگر تعیین می شود.

حدود 3 ماه از ورود گوشی های آیفون 14 به بازار ایران می گذرد و هنوز وضعیت رجیستری این گوشی ها مشخص نشده است. البته چندی پیش مسئولان مربوطه از تعیین رجیستری این گوشی ها در آینده نزدیک خبر داده بودند اما حالا سخنگوی وزارت امنیت در بیانیه ای جدید اعلام کرد که هنوز تصمیمی درباره رجیستری آیفون گرفته نشده است. 14 گوشی که با رویه مسافری وارد کشور شدند.

امید کلیباف سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در ادامه اظهارات خود از عدم امکان واردات گوشی های آیفون 14 به صورت رسمی و تجاری به کشور خبر داد و گفت: وزارت امنیت تنها مرجعی نیست که می تواند وارد کشور شود. تصمیم گیری در خصوص رجیستری این گوشی ها و نظر سایر نهادهای حاکمیتی نیز حائز اهمیت است.

قالیباف از تصمیم نهایی ابراز بی اطلاعی کرد. در حال حاضر آیفون 14 تنها از طریق روال مسافربری یا سوء استفاده از این رویه به صورت قاچاق وارد کشور شده است و تاکنون اظهار نظر قطعی در مورد واردات تجاری آن منتشر نشده است. اما هنوز واردات مسافر ثبت نشده است.

سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی پیش از این هشدار داده بود که فروشندگان و مردم از خرید و فروش محصولاتی که از ثبت نام مطمئن نیستند و کد ثبت نام ندارند، خودداری کنند. زیرا در صورت عدم رجیستر شدن این تلفن های همراه می توان از آنها به عنوان دستگاه ثانویه استفاده کرد که در شبکه ارتباطی کشور فعال نمی شود.

همچنین رئیس اتحادیه فروشندگان صوتی و تصویری، موبایل و لوازم جانبی تهران گفت: تاکنون از آنجایی که آیفون 14 برای مقاصد تجاری وارد نشده است، خرید و فروش آن ممنوع است و در حال حاضر معمولا سایت هایی وجود دارند که خرید و فروش می کنند. فروش آیفون 14. .

دیدگاهتان را بنویسید