خبر خوش استقلال از آخرین دربی قرن

خبر خوش استقلال از آخرین دربی قرن

برنامه هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتبال ایران اعلام شد که طی آن دو تیم استقلال و پرسپولیس از ساعت 19 روز پنجشنبه 26 اسفندماه در یکی از حساس ترین شهرهای سال های اخیر به مصاف هم خواهند رفت. در ورزشگاه آزادی تهران.

اگرچه تا اینجای این بازی هر دو تیم باید در 5 بازی به میدان بروند و لغزش هر یک از سرخابی های پایتخت ممکن است باعث فاصله گرفتن تیم مقابل شود، اما اگر استقلال و پرسپولیس تا آن زمان اختلاف مسافتی با یکدیگر داشته باشند، گفت: قطعا دربی یکی از حساس ترین شهرهای فوتبال ایران در سال های اخیر خواهد بود که شاید تکلیف قهرمان لیگ بیست و یکم را روشن کند.

دیدار دو تیم آخرین دربی قرن است. استقلال و پرسپولیس 3 روز دیگر تا سال جدید و ورود به قرن چهاردهم هجری به مصاف یکدیگر خواهند رفت. البته این بازی اواخر شهر هر دو تیم در یک سال تقویمی نیست. سرخابی قبل و در 27 اسفند 1354 با هم بازی کردند که نتیجه بازی دو تیم با تساوی به پایان رسید.

استقلال و پرسپولیس در آخرین ماه سال 9 بار به مصاف هم رفتند که می توان گفت اسفند ماه محبوب آبی های پایتخت است چرا که در این ماه موفق شدند 5 بار حریف دیرینه خود را شکست دهند.

* برای اولین بار در 12 اسفند 1352 دو تیم به مصاف هم رفتند و استقلال با 2 گل علی جباری پیروز شد.

* دیدار دو تیم برای دومین بار در 27 اسفند 75 برگزار شد که با تساوی یک بر یک با خبر خوش استقلال و هوردبین برای پرسپولیس به پایان رسید.

* سومین بازی در سرخابی در 19 اسفند 89 در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی برگزار شد که پس از تساوی دو تیم در وقت قانونی، پس از ضربات پنالتی با نتیجه 4 بر 2 به سود پرسپولیس به پایان رسید.

* چهارمین دربی سال گذشته دو تیم در 15 اسفند 91 برگزار شد که استقلال با 2 گل مقابل صمد مرفاوی و صادق ورمسیار پیروز شد.

* پنجمین شهرنشینی اسفندی در هشتمین روز از آخرین ماه سال 78 اتفاق افتاد که پرسپولیس با 2 گل مهدی هاشمی نسب و پایان رأفت از سد استقلال گذشت.

* یک سال بعد در 5 اسفند 1379 استقلال با گل علیرضا اکبرپور از سد رقیب دیرینه خود گذشت.

* هفتمین بازی دو تیم در اسفند ماه سال 1383 برگزار شد که استقلال در یک بازی فراموش نشدنی با یک بازگشت دیدنی با نتیجه 3 بر 2 پرسپولیس را شکست داد. رضا عنایتی، محمود فکری و پیروز گوربانی در دقیقه 93 برای استقلال گلزنی کردند. از سوی دیگر شیث رضایی و سهراب انتصاری نیز گلزنی کردند.

* هشتمین شهرآورد اسفندی در سال 1384 با تساوی به پایان رسید.

* نهمین و آخرین باری که دربی در آخرین ماه سال برگزار شد، استقلال 10 اسفند 1396 با یک گل وریا گفوری از سد پرسپولیس گذشت.

در حال حاضر در جدول رده بندی استقلال با 3 امتیاز اختلاف نسبت به پرسپولیس در صدر جدول قرار دارد و باید دید اختلاف امتیاز دو تیم در جدول رده بندی تا دربی تهران چقدر خواهد بود.

استقلال تا آخرین دربی قرن به مصاف تیم های تراکتورسازی، فایرپاسی، نساجی، گل گهر و صنعت نفت می رود. پرسپولیس همچنین باید با آلومینیوم، گل گهر، مس رفسنجان، صنعت نفت مسجدسلیمان و نفت دیدار کند.

دیدگاهتان را بنویسید