خبر خوش برای حقوق بازنشستگان در سال 1402

خبر خوش برای حقوق بازنشستگان در سال 1402

با دستور رئیس جمعیت هلال احمر امروز 50 درصد پاداش پایان خدمت به بازنشستگان جمعیت هلال احمر در سال 1401 پرداخت می شود.راضیه علیشوندی رئیس جمعیت هلال احمر گفت: 560 کارمند جمعیت هلال احمر امسال به افتخار بازنشستگی دست یافت، اما با وجود اتمام مراحل بازنشستگی و با وجود اقدامات بعدی سازمان برنامه و بودجه کشور، اعتباری برای پرداخت پایانی به جمعیت هلال احمر اعطا نشده است. کمک هزینه خدمت به بازنشستگان . معظم له تاکید کردند: با توجه به کمبود اعتبار برای پرداخت پایان خدمت مستمری بگیران جمعیت در سال جاری و در راستای احقاق حق و بهبود وضعیت این بستگان، با دستور رئیس جمعیت هلال احمر 50 درصد مقرر شد حق بیمه خروجی تا امروز پرداخت شود. خدمت مستمری باید از محل اعتبارات داخلی جمعیت به حساب استان ها واریز شود.

علی اکبر عیوضی گفت: ماده ۱۱۱ قانون تامین از ماده ۴۱ قانون کار تبعیت کرده و ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی تکلیف افزایش مستمری بازنشستگان را روشن کرده است. طبق این ماده مستمری سالانه باید بر اساس افزایش هزینه های زندگی افزایش یابد. تعیین حداقل دستمزد در شورای عالی کار برای کارگران شاغل و بازنشسته کشور بسیار مهم است. برای کارگران مزدبگیر مرتبط با قانون کار و سازمان بیمه، روز تعیین حداقل مزد در اتاق های وزارت کار، روز سرنوشت است.

علی اکبر عیوضی (دبیر کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان تهران) با اشاره به اینکه تعیین حداقل دستمزد کارگران شاغل برای ما مستمری بگیران از اهمیت حیاتی برخوردار است، گفت: دستمزد و درآمد مستمری بگیران قانوناً منوط به مصوبه شورای نگهبان است. CT عالی برای تعیین MRZ. در اصل ۱۱۱ تاکید شده است که افزایش حداقل مستمری کمتر از افزایش حداقل مزد مصوب شورای عالی کار نخواهد بود. وی افزود: در واقع هنر. 111 قانون بیمه از ماده پیروی می کند. 41 قانون کار و ماده.

حقوق بازنشستگی – افزایش هزینه های زندگی

طبق این ماده مستمری سالانه باید بر اساس افزایش هزینه های زندگی افزایش یابد. این فعال حقوق بازنشستگان تاکید کرد: مستمری بگیران و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی جز این حداقل مستمری درآمد دیگری ندارند و به همین دلیل از مسئولان مدعی برخورد و بهبود وضعیت معیشتی نیازمندان جامعه می خواهند به وعده های خود عمل کنند. شعارها و وعده های رئیس مجلس در روزهای اخیر و سخنان رئیس جمهور از پشت تریبون درباره معیشت مردم کجا محقق می شود؟ مسئولان از کدام افراد صحبت می کنند؟

اگر از ما مردم عادی صحبت می کنند، باید بگوییم که هیچ فکری به معیشت ما مستمری بگیران نشده است. دبیر کانون بازنشستگان بیمه اجتماعی استان تهران با بیان اینکه ما به آنچه قانون گفته است عمل می کنیم و مستمری بگیران چیزی بیش از قانون نمی خواهند. قانون به صراحت بیان می کند که میزان افزایش حقوق را باید بر اساس نرخ تورم اعلامی بانک مرکزی و افزایش هزینه های زندگی تعیین کنیم.

بازنشستگان هم طبق قانون همین را می خواهند و چیزی بیشتر نمی خواهند. وی افزود: تورم در اقتصاد توسط مردمی مطرح شد که تصمیم گیرنده هستند و باید هزینه آن را پرداخت کنند. مردم عادی و زیردستان موظف به پرداخت اشتباهات مسئولان و مدیران نیستند. پیام ما به صاحبان قدرت این است که اگر مردم فقیرتر شوند، طرد اجتماعی بسیار شدیدتر خواهد شد. اختلافات اجتماعی و خانوادگی باعث رشد فساد شده و اگر مردم از نان شب لذت نبرند طبیعتا بدبینی نسبت به آینده کشور به وجود می آید.

این فعال بازنشسته صنفی در پاسخ به این سوال که آیا دولت می تواند مانند سال گذشته مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان بیمه را به طور کامل از مصوبه شورای عالی کار اجرایی کند، گفت: هنر. قانون تامین اجتماعی در رابطه با حداقل حقوق بگیران مستقیماً از ماده 41 قانون کار است. اگر بگویند این مکاتبات در سطوح دیگر وجود ندارد، اشکالی ندارد و ما حرفی نداریم! در صورت اعلام موظف به افزایش حقوق مستمری بگیران سایر رده های سازمان تامین اجتماعی بر اساس نرخ تورم و معیشت اعلامی بانک مرکزی هستند. اگر سطح زندگی 10 درصد افزایش یافته است باید 10 درصد افزایش پیدا کند و اگر بانک مرکزی بگوید استاندارد زندگی 100 درصد افزایش یافته است باید 100 درصد حقوق بازنشستگان را افزایش دهند.

دبیر کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان تهران افزود: آستانه فقر و سبد اعلامی دولت از طریق وزارت کار نزدیک به 15 میلیون تومان بود. خیلی عجیب است که خط فقر را 15 میلیون تومان اعلام می کنید، اما حقوق مردم را حدود 6 میلیون تومان می گذارید. نتیجه این بربریت این است که مردم فقیرتر می شوند. عیوضی با اشاره به نتایج اقدامات دولت در سال گذشته با افزایش حقوق بازنشستگان گفت: سال گذشته شاهد بودیم که دولت افزایش حقوق بازنشستگان را حدود 5 ماه به تاخیر انداخت و باعث اعتراض بازنشستگان شد. دوباره اعتراض خواهد کرد

دیدگاهتان را بنویسید