خبر مهم استقلال و پرسپولیس در آستانه دربی

خبر مهم استقلال و پرسپولیس در آستانه دربی

پس از صعود استقلال و پرسپولیس به فینال جام حذفی، شایعاتی مبنی بر تقابل تیم های فوتبال سرخابی به گوش می رسد که مربوط به نحوه برگزاری دربی است.

بر اساس قرعه کشی سازمان لیگ، تیم استقلال به عنوان میزبان این دیدار انتخاب شد، اما این میزبانی تنها برای تعیین محل رختکن و نیمکت دو تیم است و به میزان بهره مندی تماشاگران مربوط می شود. دو تیم از سایت ها و سود از فروش بلیط و … هیچ.

در همین رابطه باشگاه پرسپولیس استدلال کرد که طبق قانون چون در دیدار گذشته میهمان بود باید میزبان فینال باشد و 90 درصد سکوهای آزادی در اختیار این تیم است. همچنین استقلالی ها نیز ادعاهایی در این باره داشته اند.

همه این مشکلات اما در شرایطی که مطرح شد، قوانین برگزاری فینال جام حذفی مشخص است و هر دو تیم به یک اندازه از همه شرایط بهره مند خواهند شد.

امیرحسین روشنک مسئول برگزاری مسابقات حذفی جام حذفی توضیحاتی ارائه کرد و گفت: همه موارد در قوانین ذکر شده و طبق قانون هر باشگاهی سهم خود را از این مسابقه دارد.

وی در مورد اینکه ظرفیت ورزشگاه آزادی برای فینال حذفی افزایش می یابد، گفت: فکر نمی کنم تفاوتی با لیگ دربی داشته باشد. بخشی از ورزشگاه و زمین های مجاور آن در طبقه اول و دوم قابل استفاده نیست. اما با دستور دادستانی بخشی از طبقه دوم ورزشگاه «فک» پلمب شده است.

موضوع دیگری که باعث ایجاد حاشیه شده است مربوط به پرداخت هزینه هاست است. موضوعی که البته سازمان لیگ در این خصوص موضع روشنی دارد. روشنک در این رابطه گفت: «اینکه می گویند تیمی میزبان است، به این معنا نیست که تیم باید هزینه های مربوطه را بپردازد. بر اساس قوانین مسابقات، سازمان لیگ مسئولیت برگزاری بازی فینال را بر عهده دارد و باشگاه ها هیچ هزینه ای پرداخت نمی کنند.

بر این اساس بدون توجه به ظرفیت تماشاگران در دربی، سهم دو تیم یکسان است و سکوها 50-50 تقسیم شده اند. علاوه بر این، درآمد حاصل از فروش بلیت بر اساس مقررات به طور مساوی بین دو باشگاه تقسیم خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید