خداحافظی گربه سیاه ایرانی از کشتی؟

جردن باروز اکنون رکورددار طلا و مدال در کشتی آمریکایی است. سال گذشته بعد از اینکه به تنهایی در بلگراد رکورد زد، گفت که فشارهایی روی او وجود دارد اما می خواهد به کارش ادامه دهد.

باروز گفت المپیک پاریس آخرین بازی او خواهد بود، بنابراین او قصد دارد دو مدال دیگر از مسابقات قهرمانی جهانی 2023 بلگراد و المپیک 2024 اضافه کند تا رسیدن به رکورد خود را برای سایر قهرمانان آمریکایی دشوارتر کند، اما شکست غیرمنتظره او در برابر چنس مارستلر. مانع از بردن حداقل آخرین مدال جهانی او شد.

جردن باروز که مثل همیشه به همراه همسر و چهار فرزندش برای کشتی گرفتن به محل برگزاری مسابقات فینال ایکس آمده بود، سال گذشته به دلیل مدال طلای خود سهمیه ای برای فینال X داشت، اما چنس مارسلر در مسابقات اوپن قهرمان وزن 79 کیلوگرم شد. جواز حضور در مرحله نهایی و رویارویی با باروز.

جردن در مسابقه اول 3-3 پیروز شد، اما مارستلر در دو مسابقه بعدی 5-4 و 8-5 پیروز شد تا قهرمان ملی آمریکا در آن وزن در مسابقات جهانی شود.

باروز که با قبول باخت مقابل کایل دایک، المپیک 2020 توکیو را از دست داد و پیش از این گفته بود که پس از مسابقات جهانی 2023 به وزن 74 کیلوگرم بازخواهد گشت تا برای حضور در المپیک 2024 پاریس دوباره با کایل دایک مبارزه کند. کند هنوز نگفته است. هر چیزی در مورد اینکه آیا او قصد دارد از دنیای قهرمانی خداحافظی کند یا روی کاهش وزن و مبارزه با کایل دایک تمرکز خواهد کرد و این روزها به همراه خانواده خود در حال بهبودی است.

باروز تا سال گذشته در وزن 79 کیلوگرم بدون حریف بود و پس از باخت مقابل دایک و باخت مقابل تیم ملی آمریکا در وزن 74 کیلوگرم، در دو فینال جهانی مقابل محمد نکودی پیروز شد و قهرمان جهان شد.

او هنوز روی تشک راه می رفت که بسیاری از رقبای هم سن و سال او کشتی را کنار گذاشته بودند. یکی از آنها صادق گودرزی نایب قهرمان المپیک است که سابقه سه باخت مقابل باروز را دارد و سال ها به جرگه مربیگری می پیوندد.

برای اینکه باروز یک مدال دیگر را به 10 مدال قبلی خود اضافه کند، سال آینده کار سختی خواهد داشت، زیرا این بار رقابت فقط بین او و دایک نخواهد بود، قطعا مارسلر برای المپیک به آنها اضافه خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید