خط راهزن خارجی پرسپولیس و مارک استقلالی

خط راهزن خارجی پرسپولیس و مارک استقلالی

در تاریخ دو باشگاه استقلال و پرسپولیس بازیکنان مشترک زیادی وجود دارد اما همه این بازیکنان نتوانستند برای هر دو تیم گلزنی کنند. بازیکنانی مثل احمدرضا عابدزاده و حسین کنعانی زادگان فقط برای پرسپولیس گل زدند یا بازیکنی مثل آرمان رمضانی فقط برای استقلال گل زد. مروری بر تاریخ لیگ برتر، شیخ دیابات دوازدهمین بازیکنی است که برای پرسپولیس و استقلال در این مسابقات گلزنی کرده است.

دیابته جنب سید صالحی و نزدیک انصاریان

علیرضا نیکبخت واحدی یکی از چهره های معروفی است که بین دو تیم جابجا شده است. این بازیکن 26 گل برای پرسپولیس و 14 گل برای استقلال به ثمر رسانده است و با مجموع 40 گل برای استقلال و پرسپولیس، رکورددار بازیکنان مشترک دو تیم در لیگ برتر است.

بازیکن دوم علی انصاریان است که 20 گل برای پرسپولیس و 4 گل برای استقلال با مجموع 24 ضربه به ثمر رساند. مهدی سیدصالحی با 12 گل برای استقلال و 6 گل برای پرسپولیس سوم است. این بازیکن اکنون شیخ دیابه را در کنار خود می بیند. شیخ در 2 فصل حضور در استقلال 17 گل به ثمر رساند، حالا با گلی که به مس کرمان برای پرسپولیس زد، 18 گل به ثمر رساند. این بازیکن می تواند در ادامه فصل رکورد خود را بهبود بخشد.

دیگر گلزنان سرخابی لیگ برتر

فراز فاطمی مهاجم استقلال و پرسپولیس در ادوار ابتدایی لیگ برتر 11 گل برای استقلال و 4 گل برای پرسپولیس به ثمر رساند و با مجموع 15 گل چهارم است. محمد قاضی با 14 گل پشت سر فاطمی است. این بازیکن 11 گل برای استقلال و 3 گل برای پرسپولیس به ثمر رساند.

میثم بائو با 11 گل، علی علیزاده با 10 گل، فرزاد آشوبی با 9 گل، هوارملا محمد و فرزاد خاتمی با 7 گل و گادوین منشا با 6 گل دیگر بازیکنانی هستند که برای استقلال و پرسپولیس در لیگ برتر گلزنی کردند. البته این بازیکنان تنها بازیکنانی هستند که برای هر دو تیم در لیگ برتر گلزنی کرده اند. قبل از لیگ برتر بازیکنانی چون گلمرضا فتح آبادی، شاهرک بیانی، مهدی هاشمی نسب، مجید ناموموتلک و …. سابقه گلزنی برای هر دو باشگاه را داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید