خط مهاجم جوان پرسپولیس: پرسپولیس امسال به دنبال سه گانه است

خط مهاجم جوان پرسپولیس: پرسپولیس امسال به دنبال سه گانه است

مهدی عبدی این روزها با انگیزه خاصی در تمرینات و مسابقات پیش فصل حاضر شد. او پس از دریافت پیشنهاد خوب از قهرمانی پرتغال در نهایت تصمیم گرفت در پرسپولیس بماند و در موفقیت این تیم سهیم باشد. در آستانه لیگ بیست و دوم، فکر نمی کردیم دقایقی با مهدی عبدی صحبت کنیم، بد نباشد؛

به نظر می رسد سرحال تر از همیشه هستید و دوباره گل زدید و این بار در بازی دوستانه مقابل تیم امید؟

بله، در حال حاضر احساس خوبی دارم، عالی هستم، شرایط بدنی ام به گونه ای است که می توانم در یک هفته تا حد امکان بازی کنم و آمادگی بدنی ام را از دست ندهم.

پس تمرین خوبی داشتی؟

درست است. همه بچه ها با انگیزه و سختی زیر نظر کادرفنی تمرین می کنند تا انتقام فصل گذشته را بگیرند. البته فصل قبل هم می توانستیم قهرمان شویم اما اسیر اتفاقات و مشکلات و بدشانسی شدیم. حالا با تلاش بیشتر به استقبال فصل جدید رفتیم.

مهدی عبدی بسیار خونسرد است و گاهی این احساس را به شما دست می دهد که شاید جاه طلب نباشد. میشه خودت توضیح بدی

اتفاقا من آنقدر جاه طلب و تشنه موفقیت هستم که نمی توان آن را با کلمات توصیف کرد. من در شرایطی هستم که احساس خوبی دارم و آماده هستم تا همه بازی ها را برای تیم انجام دهم. شاید چهره من این تصور را به دیگران بدهد.

مرد یخی نام مستعار زلاتان ابراهیموویچ است. شاید شما هم…

من آدم یخی نیستم مرد یخی نام مستعار زلاتان است که الگوی فنی من است. من عاشق خواندن بازی ها و مصاحبه های این پسر هستم. به نظر من او آدم یخی نیست اما در این سن سرشار از انگیزه و تمام نشدنی است.

همانطور که گفتید، زلاتان همیشه سرشار از انرژی و انگیزه است. برنامه مهدی عبدی برای فصل جدید چیست؟

من می خواهم نسخه جدیدی از خودم ارائه دهم. این یک هدف بزرگ است. بگذارید به شکل دیگری بگوییم، من هنوز معتقدم که می توانم با کمک هم تیمی هایم اتفاقات بزرگتری را رقم بزنم. من شکی ندارم، در مورد برنامه شکی ندارم، خیلی چیزها را پشت سر گذاشته ام، اما احساس می کنم نسخه جدید و بهبود یافته ای از خودم هستم و باید آن را در زمین نشان دهم.

آیا شرکت کنندگانی از برزیل خواهید داشت؟

اتفاقا من به شما خوش آمد می گویم. یک رقیب خوب و عالی باعث پیشرفت شما می شود. هرکسی که بتواند باعث پیشرفت من و پرسپولیس شود، استقبال می کنم. وقتی یک باشگاه خریدی انجام می دهد، به این معنی است که آنها به دنبال تقویت هستند. هدف همه یکی است و امیدوارم هرکسی که به پرسپولیس می آید بتواند به تیم کمک کند.

با شنیدن خبر خرید مهاجم خارجی ناراحت نمی شوید؟

نه، این قانون فوتبال حرفه ای است. بعد از پایان لیگ، هر تیم یکسری نفر را بیرون می آورد و یکسری نفر را وارد می کند. هیچ ناراحتی وجود ندارد و من به توانایی هایم اعتماد دارم و به آن ایمان دارم. وقتی خودم را بشناسم و چه کاری از دستم بر بیاید، این صحبت ها بی معنی است!

فصل گذشته 7 گل بدون پنالتی زدی. شاید اگر پشت پنالتی بودی تعداد گل هایت بیشتر می شد. امسال نمی خواهید پنالتی بگیرید؟

مهدی ترابی اولین پنالتی زن ماست. این به سرمربی بستگی دارد که چه کسی پنالتی می زند یا نه و من نمی توانم در این مورد اظهار نظر کنم. کار من فقط خوب تمرین کردن است. در تمرینات عالی باشیم و سپس به تصمیم مربی احترام بگذاریم.

اما گل های پشت سر هم در بازی های دوستانه نوید می دهد مهدی عبدی برای لیگ بیست و دوم برنامه های زیادی دارد؟

وظیفه یک مهاجم گلزنی است. البته هیچ مهاجمی بدون کمک هم تیمی هایش نمی تواند گل بزند یا بازیکن موثری باشد. من خیلی خوش شانس هستم که هم تیمی های خیلی خوبی دارم که…

سعید صادقی یکی از استان های شما که قبلا در دیدار تدارکاتی با تیم امید ایران و نساجی مازندران به شما کمک کرد؟

بله، سعید صادقی هم مثل من مازندرانی است و در ارسال پاس گل تخصص دارد. ما هافبک های خیلی خوبی مثل سعید صادقی داریم که در گلزنی خبره هستند و امیدوارم بتوانم پاس های آنها را در این فصل تبدیل به گل کنم.

شما پیشنهاد خوبی از پرتغال داشتید اما باشگاه نپذیرفت. هنوز به این پیشنهاد فکر می کنید؟

در حال حاضر تمام تمرکزم روی پرسپولیس است. باز هم تاکید می کنم که هر بازیکنی دوست دارد پیشرفت کند و لژیونر شود اما در حال حاضر با باشگاه پرسپولیس قرارداد دارم و بر این اساس نمی توانم به تیم دیگری فکر کنم. پیشنهاد خوب بود، اما من هنوز جوان هستم و فرصت دارم. حالا باید به موفقیت در پرسپولیس فکر کنم.

به تیم ملی فکر می کنی؟

100% متاسفم! شاید بگویید 1000 درصد منطقی ریاضی نیست، اما من گفتم 1000 درصد چون واقعاً 10 برابر بیشتر از آخرین بار در جام جهانی به تیم ملی فکر می کنم. دوست دارم به مسابقات جهانی سفر کنم و می دانم که اگر بتوانم در پرسپولیس عملکرد خوبی داشته باشم می توانم به این هدف برسم. آخرین جام جهانی فوتبال و کعبه امید هر فوتبالیستی است. از روزی که فوتبال را در زادگاهم کراهیل (نزدیک قائم شهر) شروع کردم، همیشه به بازی در جام جهانی فکر می کردم. الان هم هر روز با همین هدف و آرزو از خواب بیدار می شوم، بعد سر تمرین حاضر می شوم. امیدوارم با تلاش بیشتر بتوانم به این آرزوی کودکی جامه عمل بپوشانم..

دیدگاهتان را بنویسید